אישה בהריון מטקסס, שנקנסה על כך שנסעה לבדה בנתיב שמיועד לשני נוסעים ומעלה, מערערת על העונש – וטוענת שיש להתייחס לעוברית שבבטנה כנוסעת נוספת.
ברנדי בוטוני נקנסה על-ידי שוטר תנועה ב-29 ביוני, חמישה ימים אחרי שבית המשפט העליון ביטל את פסק הדין שהתיר הפלות ברחבי המדינה. בוטוני בת ה-32, שנמצאת בשבוע ה-34 להריון, נסעה בכביש בדאלאס בנתיב שמיועד לכלי רכב עם שני נוסעים לפחות. שוטר סימן לה לעצור בצד הכביש והטיל עליה קנס של 275 דולר. בוטוני מבטיחה לערער על העונש ולפנות לבית המשפט. היא טוענת שלאור החלטת בית המשפט העליון בארה"ב, התינוקת בבטנה היא אדם לכל דבר.
2 צפייה בגלריה
טקסס ארה"ב ברנדי בוטוני ה נהגת ב הריון ש נקנסה
טקסס ארה"ב ברנדי בוטוני ה נהגת ב הריון ש נקנסה
ברנדי בוטוני. המאבק המשפטי יצליח?
(צילום: AP)
"נסעתי לאסוף את הילד שלי. ידעתי שאני לא יכולה לאחר בדקה, אז נסעתי בנתיב לכלי רכב בעלי תפוסה גבוהה", סיפרה לתקשורת האמריקנית. במפגש עם השוטר היא ערערה על הקביעה שהיא הייתה לבד במכונית. "הוא אמר 'יש עוד מישהו במכונית?'", סיפרה בוטוני בראיון ל-CNN. "הצבעתי על הבטן שלי ואמרתי – 'הנה, התינוקת שלי כאן'". כשהשוטר אמר לה שההריון שלה "לא נחשב", והנוסע השני צריך להיות "מחוץ לגוף" שלה, היא התעקשה: 'זו תינוקת'".
החוק בטקסס, כמו במדינות שמרניות רבות בארה"ב, מכיר בעובר כ"אדם" - אך ההגדרה לא חלה על חוקים שנוגעים לתחבורה. עם זאת, מומחים מציינים שלאור פסיקת בית המשפט העליון בנושא ההפלות, ייתכן שהמקרה של בוטוני שייך ל"אזור האפור" מבחינה משפטית.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מחוץ לבית המשפט העליון ב ארה"ב וושינגטון איסור הפלות
הפגנה מחוץ לבית המשפט העליון ב ארה"ב וושינגטון איסור הפלות
הפגנה מחוץ לבית המשפט העליון בארה"ב
(צילום: AFP)
בראיון לוושינגטון פוסט אמרה בוטוני על המפגש עם השוטר שביקש ממנה לעצור בשולי הכביש: "חשבתי שזה מוזר, ואמרתי 'עם כל מה שקורה, במיוחד בטקסס – היא (העוברית) נחשבת לתינוקת". היא ציינה שגם בהריונות קודמים היא נסעה בנתיב שמיועד ליותר מנוסע אחד.
עוד לפני שבית המשפט העליון ביטל את פסק הדין "רו נגד ווייד", חוקקה טקסס חוק שאוסר כמעט לחלוטין על הפלות אחרי השבוע השישי להריון – פרק זמן שנשים רבות כלל לא מודעות להריונן.