ח"כ אורית פרקש הכהן בנאום במליאה
(צילום: ערוץ כנסת)

חברת הכנסת אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) פרצה בבכי בזמן שנאמה במליאת הכנסת בצהריים (יום א'), בדיון לקראת ההצבעה מחר על ביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית. "פירומנים, מסיתים איש באחיו - חורבן כזה לא היה מאז חורבן הבית", אמרה פרקש הכהן.
"זו ממשלה של אנרכיסטים", אמרה פרקש הכהן בנאומה. "אני מסתכלת ולא מאמינה. שרים ששנאתם מדיניותם, ראש ממשלה שלא מפסיק לשקר, מחוקקים חוקים כדי להחליש את מערכת והחוק כי חלקם חשודים בעבירות. פירומנים. מסיתים איש באחיו. חורבן כזה לא היה מאז חורבן הבית. ואותי מצמררת העובדה שהאירועים האלה שאנו חווים מגיעים לשיא - בחקיקה מושחתת השבוע. השבוע שבו חל תשעה באב, ונחרב הבית השלישי בשל שנאת חינם. הרסתם את המדינה!
"וכמו בסרט רע, כל יום קם ציבור אחר במדינת ישראל לגידוף או פגיעה מצד הממשלה הזו ושריה", היא הוסיפה. "כל יום קמים ישראלים לחקיקה מושחתת אחרת. אנחנו אדוני היו"ר, בארץ לא ידועה. ארץ של חרפה. בושה גדולה. בעת הזו אין מלך בישראל. זו ממשלה של אנרכיסטים".
1 צפייה בגלריה
ח"כ אורית פרקש הכהן בוכה בזמן נאומה במליאה
ח"כ אורית פרקש הכהן בוכה בזמן נאומה במליאה
"זה סרט אימה". פרקש הכהן בנאומה במליאה
(צילום: ערוץ כנסת)
לדבריה, "הציבור משפשף את עיניו ואומר לעצמו – זה לא אמיתי. זה סרט אימה. ואתם מסבירים לו שזו רק ההתחלה. שבשם הדמוקרטיה אתם זכאים לכוח בלתי מוגבל. כן. עוד כוח. כזה שאף אחד לא יוכל להגביל. לחוקק כל חוק, לקבל כל החלטה, גם מושחתת, כי בחרו בכם וזה מספיק. לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק, כי בחרו בנו, לפעול בניגוד לחוק ולקבל חסינות, כי בחרו בנו. אנחנו הדין, הדיין, השופט והמבצע. כוח כסף וכבוד.
"ודי מהר הכול מתבהר, הכול מתחבר יחד - כי איך נוכל להבטיח שאיש שלנו יזכה בראשות העיר טבריה בלי שחוק טבריה המושחת יעמוד על תילו. בסוף השבוע האחרון בג"ץ הוציא – כצפוי, צו, נגד חוק טבריה המושחת. בדמוקרטיה המבויימת שאתם מסדרים לנו, הוא לא יוכל", היא אמרה.
"אני קוראת מפה, תעצרו את ההרס", הוסיפה פרקש הכהן. "העם שלנו כואב. העם פצוע. הוא צריך שקט וחמלה. אם אתם לא מבינים את זה – אתם לא ראויים לעם הזה".