טרגדיה בטיול המאורגן בחו"ל: ישראלית כבת 60 נהרגה היום (חמישי) בהתהפכות של אוטובוס תיירים ישראלים במחוז צ'ונג צ'אנג בדרום קוריאה. מהפרטים שנמסרו למשרד החוץ בירושלים, בתאונה נפצעו עוד שני ישראלים באורח קשה מאוד, מצבם של חמישה ישראלים מוגדר קשה ועוד 25 נפצעו באורח קל.
נהג האוטובוס סיפר לשוטרים בזירה כי התאונה נגרמה בגלל תקלה בתיבת ההילוכים. הנהג והמדריך, שני מקומיים, נפצעו קל. הנהג, בן 68, סיפר לחוקרי המשטרה: "בעת החלפת הילוכים בעקומה תלולה בכביש תלול, האוטובוס לא יכול היה לנוע קדימה ונדחק לאחור והתהפך". המשטרה אישרה כי הנהג לא נמצא שיכור.
שר החוץ אלי כהן שוחח עם שגריר ישראל בדרום קוריאה עקיבא תור, והנחה את משרדו לעמוד לרשות הישראלים שנפצעו בתאונה ובני משפחותיהם עד לשובם של התיירים לארץ. השר כהן אף הודה לצוות השגרירות על הגעתם המהירה לזירת התאונה. השגריר תור וקונסול ישראל בקוריאה ביקרו את הנפגעים שפונו לארבעה בתי חולים.
2 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
זירת התאונה
על פי הדיווח בדרום קוריאה, האוטובוס הסיע את התיירים מצפון גיונג-סאנג למלון שלהם בסואנבו, אז התהפך על עיקול מסיבה שאינה ברורה. ממשרד החוץ נמסר כי האירוע מטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ בירושלים ושגרירות ישראל בדרום קוריאה. משרד החוץ של דרום קוריאה הודיע שיסייע לנפגעים הישראלים בתאונה לבקשת שגרירות ישראל בסיאול.
עוד דווח כי לזירת התאונה הגיע צוות חילוץ שכלל יותר מ-20 אמבולנסים וכ-90 אנשי כוחות ביטון והצלה. בעת הפינוי 11 מהפצועים סווגו במצב קשה.
סוכנות הידיעות של דרום קוריאה ציטטה עדי ראייה שסיפרו שהאוטובוס עצר בעת שעלה בעקומה על גבעה, ולאחר מכן הוא הידרדר לאחור והתהפך הצידה. אף על פי שהאוטובוס לא נפל למקום נמוך, זה הוביל לרמה משמעותית של נפגעים.
לזירה הגיעו כוחות חילוץ גדולים מאוד, אך על פי הדיווח היה בלבול גדול מאחר שכוחות ההצלה לא הצליחו לתקשר עם התיירים. אחד מעדי הראייה סיפר: "תיירים עם ראש מדמם או גפיים שבורות לא יכלו לעמוד בכאב וצעקו משהו אבל לא הצלחנו להבין מה צעקו".
בסך הכול היו על האוטובוס 11 גברים ישראלים ו-22 נשים ישראליות. לפי הדיווח, רובם עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. עוד צוין בדיווח כי התיירים נכנסו לדרום קוריאה ב-6 באפריל דרך רוסיה, והיו אמורים לעזוב את המדינה ב-17 באפריל.
בעקבות תאונת הדרכים הקשה, פתחה חברת הביטוח הראל חדר מצב לטיפול במבוטחים ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע. הראל קוראת למבוטחים ובני משפחה ליצור עמה קשר בשיחת טלפון למספר: 03-7547030 או לשלוח הודעת וואטסאפ למספר: +972-52-7544589.
מחברת פספורטכארד נמסר: "החברה מקיימת הערכת מצב רפואית של מבוטחי החברה המאושפזים בבתי חולים. בהתאם לכך יוחלט האם צריך להטיס את חלקם לישראל במטוס שתארגן החברה". מנכ"לית החברה רונית סגל אמרה: "מיד עם קבלת הדיווח קיבלנו החלטה לטפל בכמות הגדולה של המבוטחים שלנו שם. חלק מהבוטחים הועברו לחדרי ניתוח".
בהכנת הכתבה השתתף דניאל סלאמה