2 צפייה בגלריה
לינוי בן אברהם בבית המשפט
לינוי בן אברהם בבית המשפט
הבת החשודה ברצח אמה, לינוי בן אברהם, בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
שבוע לאחר שתושבת הרצליה יעל בן אברהם (68) נרצחה בדקירות בדירתה, בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) בשישה ימים את מעצרה של בתה, לינוי בן אברהם (32), החשודה במעורבות ברצח האם יחד עם אביה, יעקב בן אברהם (70). ראש צוות החקירה במשטרה, אורן ששון, טען במהלך הדיון כי "לאחר אירוע הרצח האב מסר גרסה ראשונית, אך מאז ניסיונות חקירה נוספים לא צלחו בגלל מצבו הרפואי. בשלב הזה אנחנו לא יודעים אם האב והבת קשרו קשר בצוותא לרצוח את האם".
ששון ציין כי העלה בדיון בבית המשפט "לא מעט סיבות" לחשד נגד הבת כי שיבשה את החקירה, והוסיף כי נוכחותה במקום בעת הרצח אינה מוטלת בספק. "אין לנו גרסה נוספת מהאב, אך מסוכנות משיבוש מצד החשודה - קיימת", קבע. ששון תיאר כי גרסאותיה של הבת השתנו מפעם לפעם, וכי עדין שנחקרו שפכו אור על מניע אפשרי שלה לרצח, הנוגעים ליחסים בינה לבין אימה. "מהחקירה עלה כי האם רצתה לגרש את האב והבת מהבית", אמר נציג המשטרה.
2 צפייה בגלריה
יעל בן אברהם
יעל בן אברהם
המנוחה יעל בן אברהם וזירת הרצח
(צילום: יריב כץ)
בן אברהם השתתפה ביום שישי האחרון באופן חריג בהלוויית אמה, באישור בית המשפט. השופטת כריסטינה חילו אסעד שאלה את נציג המשטרה האם יש ראייה פורנזית לפעילות אקטיבית של הבת במעשה הרצח. ששון השיב כי "אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה הייתה מעורבותה ברצח. יש קשירה לזמן ולמקום, ואנחנו מחכים לקבל ממצאים פורנזיים נוספים וחוות דעת מנתיחת הגופה".
סניגורה של בן אברהם, עו"ד ניר דוד, הטיח בששון כי לא היה שינוי בגרסה כי הבת נמצאה בחדרה ולא ראתה את הרצח. ששון הגיב: "התשובה היא לא. הגרסה השתנתה מאוד. תחילה נמסר שהבת יצאה לשתות קפה עם האם, ומאוחר יותר אמרה שבדיוק התעוררה משנתה. אני לא מקבל את זה. יש לי 20 עדים ששמעו מה קורה בדירה".
עורך הדין דוד הקשה שוב:"הבת נמלטה לאחר שראתה את אמא שלה מתבוססת בדמה. היא רצה במדרגות, ירדה בטעות לקומה מינוס 1 ואז עלתה ללובי". נציג המשטרה השיב: "זה לא נכון, היא מסרה אחרי זה גרסה אחרת". דוד סיכם כי "שבעה ימים לאחר הרצח, החשד לא מתחזק. אני מבקש לשחרר את מרשתי. אין מחלוקת שהיו מריבות ומחלוקות. המנוחה הייתה סכיזופרנית. לינוי החזירה את הכספים שלוותה ועזרה להוריה עם הגירושים. אין ממצא פורנזי המעיד על מעורבות".
למרות בקשתו של הסניגור, מעצרה של בן אברהם הוארך בשישה ימים נוספים, על פני 10 ימים שביקש נציג המשטרה ששון. בנוסף, בית המשפט האריך בשמונה ימים את מעצרו של האב.