בעיצומה של המלחמה ובצל ההסלמה בצפון, הלילה (בין ראשון לשני) בחצות יודחו חברי מועצת העיר קריית שמונה - לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמות ולהעביר את תקציב הרשות לשנת 2024. כך נודע ל-ynet. ראש העיר אביחי שטרן ביקש כמה ארכות להעברת התקציב, אך לאחר שחברי המועצה הצביעו נגדו אמש בישיבה - שנמשכה כחצי שעה - משרד הפנים צפוי ליישם את החוק המדיח את חברי המועצה.
1 צפייה בגלריה
משה ארבל בפגישה עם ראש העיר קריית שמונה
משה ארבל בפגישה עם ראש העיר קריית שמונה
שטרן צפוי להגיע לשיחת שימוע אצל ארבל
נפילות בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)

שר הפנים משה ארבל צפוי להזמין בימים הקרובים את אביחי שטרן לשיחת שימוע, שבו יידרש להסביר מדוע לא הצליח להעביר את התקציב ולזכות בשיתוף הפעולה של חברי מועצת העיר הלעומתית, שרוב חבריה אינם בקואליציה וכמה מהם אף מתמודדים לבחירות ראשות העיר. גורם במשרד הפנים ביקר בחריפות את התנהלות הנהגת העיר, ואמר כי "היא בלתי נתפסת". לדבריו, "במקום להתאחד, להעביר תקציב ולגלות קצת אחריות לנוכח המצב והמלחמה - הם לא מצליחים לעשות זאת וגזרו את הדחתם.
הוא הוסיף כי "כעת לאחר חודשים ארוכים של שיתוק בהנהגת העיר, יצטרך שטרן להוכיח כיצד פעל כדי להשיג את הרוב הדרוש בפני שר הפנים משה ארבל, שיצטרך להחליט בתוך שבועיים אם הוא ממנה רק ועדה קרואה למילוי תפקידי חברי מועצת העירייה או גם ראש עיר ממונה".
במשרד הפנים הסבירו כי בעת מינוי מועצה ממונה, שחבריה יהיו נציגי משרדי ממשלה, יתקבלו ההחלטות על בסיס מקצועי ולא פוליטי לטובת תושבי העיר. היא צפויה לכהן עד לבחירות שלעת עתה אמורות להתקיים בנובמבר השנה.
פורסם לראשונה: 23:36, 30.06.24