שלומי זיו שחולץ במבצע הנועז מנוסייראת ביקש בצהריים (שבת) בשיחה הראשונה עם אשתו לראות את ינאי ואביב אליהו, קרובי משפחתו שהיו איתו במסיבת הנובה. בעוד ינאי ניצל - והיה ברכב בזמן השיחה - אחיו של ינאי, אביב, נרצח בידי המחבלים. שלומי, בדמעות, ביקשו מאשתו מירן לראות אותו. "מה עם אביב?", שאל שוב ושוב, ואשתו מירן השיבה: "אנחנו נדבר על אביב". צפו ברגע קורע הלב:
מירן ושלומי בשיחה הראשונה

2 צפייה בגלריה
מירן אשתו של שלומי זיו מדברת איתו לראשונה
מירן אשתו של שלומי זיו מדברת איתו לראשונה
מירן משוחחת עם שלומי לראשונה
בתחילת השיחה, כשנתנו למירן לראות את שלומי לראשונה, היא אמרה לו: "כפרה אשתך, לב שלי, אתה גיבור, אתה מלך העולם של אשתך. כפרה אני מאמי שלי, אני אוהבת אותך, אתה גיבור". הוא ענה לה: "אני מת עלייך", והיא קיבלה עדכון שהוא בסדר גמור.
לאחר מכן מירן הראתה לו את ינאי, ושלומי אמר: "אתה בחיים, יאללה, אני לא מאמין". לאחר מכן שאל מה עם אביב, והיא השיבה: "אנחנו נדבר על אביב". הוא ביקש ממנה לנסוע בזהירות, וכשמירן שאלה אותו האם להביא לו משהו - הוא ענה: "תבואו אתם, תבואו".
אביו של שלומי סיפר לאחר מכן בבית החולים שיבא: "אני מרגיש נהדר. השיחה הראשונה איתו הייתה דרך הווידאו, וכשראיתי שהוא נחת והולך כמו גבר - נשמתי עמוק. אמן שכל ההורים ינשמו כמו שאני נשמתי".
אביו של שלומי מדבר בשיבא

2 צפייה בגלריה
אביב אליהו ז"ל
אביב אליהו ז"ל
אביב אליהו שנרצח בנובה
(באדיבות המשפחה)
ינאי עצמו, בן 23 ממושב אלקוש, אמר היום: "אני בן דודה של מירן אשתו, הם גידלו אותי, ממש גדלתי אצלם בבית. שמעתי על השחרור של שלומי ואני רועד מהתרגשות, אין מספיק מילים כדי לספר על השמחה והאושר שלי. זו טלטלה".
"אני הייתי האחרון שראה את אביב וזה כל הזמן ליווה אותי", הוסיף. "אשתו של שלומי, האמינה כל הזמן שהוא יחזור הביתה. הייתה לה את האמונה הזאת. הוא היה שם הרבה זמן, בידיים של המפלצות וקשה לנו לדעת מה עבר עליו. עכשיו אני רק מחכה לפגוש ולחבק אותו. אני עצוב מאוד על אחי שנרצח אבל מאושר על שובו של שלומי".
אביב אליהו עבד כמנהל הביטחון של הנובה, ואילו שלומי זיו עצמו עבד במקום כסדרן. כשהחלה פשיטת המחבלים על המתחם, ינאי מצא את עצמו נמלט מהמקום ונאבק לשרוד יחד עם חבריו. הוא ניצל, אך אחיו אביב וחבר נוסף ג'ק נרצחו ושלומי נחטף.
"הייתי עם חבר שלי יצחק במסיבה", שחזר היום ינאי. "בשעה 6:30 התחיל ירי הטילים מעזה, ראיתי רקטה ולא הייתה אזעקה. כעבור 10 שניות אביב, אחי, רץ לבמה וקרא במיקרופון המרכזי לפזר את המסיבה ושכל המאבטחים יפתחו את יציאות החירום, להשתטח על הרצפה ולשים ידיים על הראש. המון אנשים נכנסו להתקף חרדה וגם אחת הבנות שהייתה איתנו. הייתי קרוב לאזור האמבולנסים והחפ"קים ואביב אמר לי, 'קח אותה לשם כדי שיתנו לה טיפול'. בחפ"ק אבטחה פגשתי את שלומי בפעם האחרונה".