המסלול של המחבל שביצע את הפיגוע בקניון במעלה אדומים
(צילום: לירן תמרי)

המחבל מוהנד מזארעה (20) שביצע את פיגוע הירי אחר הצהריים (ג') סמוך לקניון במעלה אדומים, שבו נפצעו שישה בני אדם, התחיל את מסע הירי במרכז המסחרי ובסניף "בורגרסבר" במקום, המשיך לעסקים אחרים באזור ונמלט לרחוב - שם ירה לעבר עוברים ושבים בזמן שהוא מתחבא מאחורי שיח. לפי המשטרה, הירי הסתיים עם נטרולו של המחבל על ידי לוחם מג"ב שהיה בדרכו למספר באזור. צפו בתיעוד המסלול בפתח הכתבה.
אלי סוארי, בעלי סניף ה"בורגרסבר", סיפר כי המחבל נכנס למקום עם וסט צהוב, וירה לעבר גבר שישב עם משפחתו. הוא המשיך לירות ופספס את שני עובדי המקום, שנשכבו במטבח וברחו מהכניסה האחורית.
תיעוד הפיגוע במעלה אדומים

משה תורג'מן שהשתתף בנטרול המחבל ונפצע
(צילום: גלעד כהן)

2 צפייה בגלריה
הוכל שהמשפחה לא הספיקה לאכול, זירת הפיגוע בקניון מעלה אדומים
הוכל שהמשפחה לא הספיקה לאכול, זירת הפיגוע בקניון מעלה אדומים
הארוחה שנשארה על שולחן המשפחה במסעדה, לפני הירי של המחבל
(צילום: לירן תמרי)
שישה בני אדם נפצעו בפיגוע בעיר שנמצאת מזרחית לירושלים. מצבם של שניים מהם קשה, והם מטופלים בבית החולים שערי צדק בבירה יחד עם פצוע נוסף שמצבו קל. בבית החולים הדסה הר הצופים מטופלים שלושה פצועים נוספים, נער בן 14, צעיר בן 25 ופצוע בשנות ה-30 לחייו - נמסר כי שלושתם במצב בינוני ובהכרה מלאה.
הוא נוטרל כאמור על ידי לוחם מג"ב. בהודעת המשטרה נמסר כי "המחבל החל לפתוח בירי לעבר הקצין שחתר למגע ונטרל את המחבל". לאחר נטרולו של המחבל, כוחות הביטחון עדיין סורקים במקום כדי לשלול הימצאות של מחבלים נוספים - והיציאה ממעלה אדומים נסגרה.
בעל חנות סמוך לזירה, שהיה עד ראיה לירי, סיפר ל-ynet: "ראיתי את המחבל רץ עם אקדח, חיסלו אותו. הוא היה עם וסט כמו של עובד עירייה". עדת ראייה אחרת סיפרה כי המחבל כיוון לעברה אקדח, אך לא ירה עליה לבסוף. אבי רחמים, מחזיק תיק הביטחון של מעלה אדומים, הוסיף כי "ממה שידוע - מדובר במפגע בודד שירה".
מומו אמסלם, שגם הוא היה עד ראיה לירי, סיפר ל-ynet: "הייתי בדוכן פלאפל במרכז המסחרי, פתאום שמעתי צרחות של ילדים ואימהות שרצו לתוך המרכז. יצאתי החוצה לכיוון השביל ושמעתי אנשים שצועקים 'מחבל, מחבל'. הוצאתי את הנשק שלי, דרכתי אותו, ורצתי לכיוון תחנת האוטובוס. ירדתי מתחת לרכב, שמעתי שלוש יריות ואז הבנתי שקצין מג"ב נטרל אותו. לא רציתי לירות כי היו אנשים בקו האש".
״אין תחושת ביטחון במעלה אדומים": תושבי העיר מספרים
(צילום: לירן תמרי)

אמסלם סיפר כי הוא חובש מד"א, ולקח חלק בטיפול בפצועים. "חבשנו שניים מהם ואז הגיעו עוד צוותים. פתחנו לאחד הפצועים עירוי, שמנו לו נוזלים, עד שהגיע צוות מד"א שפינה אותו".
תושבת העיר סיפרה ל-ynet: "הפיגוע שהיה היום לא הפתיע אותנו, העיר שלנו מופקרת. בעיר הזאת מסתובבים שוהים בלתי חוקיים והאבטחה מופקרת. יש לנו מאבטח אחד בכל כניסה לעיר, וזאת הפקרות. אני פונה לגורמי הממשלה שיבואו לעזור לעיר הזאת. זה כבר פיגוע שלישי בחצי שנה, זה לא הגיוני מה שאנחנו עוברים".
לדבריה, "יש סיירת במעלה אדומים, עד השעות הקטנות של הלילה אנחנו רואים בדיוק מה קורה פה בעיר. אין תחושה של ביטחון, התושבים מפחדים, והילדים לא יכולים להסתובב פה בביטחון. מישהו צריך לקחת את העניין לידיים".
סגן ראש העיר מעלה אדומים גיא יפרח אמר כי לא תותר כניסת עובדים לעיר "עד להודעה חדשה", ותכונס הערכת מצב בעקבות הפיגוע. "כולנו תפילה לרפואת הפצועים. נתכנס עם כלל גורמי הביטחון להערכת מצב. כרגע אין כניסת עובדים לעיר עד להודעה חדשה. כל אתרי הבנייה בעיר פונו מיידית. בנוסף החלטתי בשל הפיגוע בעיר על דחיית כלל האירועים שנקבעו בעיר לרגל ט"ו באב".
בשל הפיגוע, בוטלה הופעה של הזמרת יובל דיין שתוכננה הערב במעלה אדומים.