קצין צה"ל נפצע באורח בינוני אחר הצהריים (יום שלישי) בתאונת אימונים בבסיס צאלים. הוא פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ומדובר צה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר ונסיבותיו בבדיקה. משפחתו של הקצין עודכנה.
2 צפייה בגלריה
חיילים מתאמנים בסיס צאלים לחימה בשטח בנוי
חיילים מתאמנים בסיס צאלים לחימה בשטח בנוי
חיילים באימון בבסיס צאלים
(צילום: חיים הורנשטיין)
בשבוע שעבר, נהרג סמל אור ישראלוב בן ה-19 מירי דו-צדדי בתאונת אימונים במהלך תרגיל בבסיס צבאי בדרום הארץ. לפי העדויות הראשוניות שנאספו לאחר הירי, האיצו בחיילים הצעירים לבצע כמה שיותר תרגילים, בעומס פעילות חריג, כדי למצות כמה שיותר את השבוע שמוגדר "שבוע מלחמה". אומנם מדובר בשבוע התרגילים העמוס ביותר שמסיים את פרק טירונות החי"ר של הלוחמים, השוהים לאורכו בעיקר בשטח סביב השעון, ישנים מעט וגומאים עשרות קילומטרים כשבתווך תרגילים באש חיה, אך לפי העדויות ניסו הקצינים לדחוס יותר ויותר תרגילים בעומס שהתיש את החיילים יתר על המידה.
2 צפייה בגלריה
אור ישראלוב ז"ל
אור ישראלוב ז"ל
ישראלוב. נהרג בתאונת אימונים בשבוע שעבר
(צילום: דובר צה''ל)
עוד עלה מהעדויות כי התרגיל הלילי לא היה, כמקובל, באותה רצועת שטח פתוח שבו היה התרגיל היומי, ולכן החיילים הכירו אותו פחות טוב. בנוסף, התדרוכים לחיילים לקו בחסר, כולל בהיבטי הבטיחות.
מי שירה למוות בטעות בישראלוב הוא טוראי ג', חברו הטוב למחלקה שהתגייס רק לפני ארבעה חודשים. השניים היו אמורים לקבל כשבוע וחצי אחרי הטרגדיה הקשה את הכומתה האדומה. ג' גרסה ראשונית לחוקרי מצ"ח, הוא לא היה היחיד שירה, אלא גם חבריו לכיתה, ולכן ייבדק גם אם ישראלוב ספג אש מחייל נוסף בכוח.