תיעוד הנזק הגדול שנגרם למטע

נמשך הקרב על שטחי המרעה בגליל: אחרי שורת הצתות, איומים ואף הנחת מטען דמה, חקלאים מהמושב אלמגור הסמוך לכינרת גילו הבוקר (רביעי) כי עשרות עצי מנגו גדולים ועמוסי פרי נעקרו ונגדעו על ידי עבריינים, בשתי חלקות מטעים הסמוכות לפארק הירדן שבגולן. בסמוך לעצים הגדועים השאירו המשחיתים פתק אזהרה עם איום נגד חוות "חלב ודבש", שמחזיקה בשטחי מרעה שבהם הם מעוניינים. באיום כתבו העבריינים כי "זה לא הסוף, יש עוד הפתעות בדרך", ועקצו כי המנהל ורשות הטבע והגנים "ישלמו את הנזק".
הפגיעה המוערכת בחקלאים, שהתרחשה ככל הנראה במהלך סוף השבוע, נאמדת בעשרות אלפי שקלים. הטרור החקלאי מיוחס לחברי כנופיה מהכפר טובא זנגריה, שדורשים להחזיק באדמות המרעה של החווה, ששייכות למדינה ומוחכרות לחקלאים יהודים באיזור. בחודשים האחרונים משתמשים העבריינים באלימות וגורמים לנזקים אדירים לחקלאי האיזור, כדי להרתיע אותם ולגרום להם לנטוש את הקרקעות.
2 צפייה בגלריה
העצים שנעקרו
העצים שנעקרו
כמה מעצי המנגו שנעקרו במטע
בעל מטע המנגו הביע תסכול גדול מההשחתה בשיחה עם ynet: "הם כרתו שורה שלמה של עצי מנגו בוגרים, הנזקים מאוד גדולים. הקטיף היה במרחק של חודשיים, וכעת ייקח שנים לשקם את העצים ולהחזיר אותם לתנובה שנתנו". הוא הוסיף כי "אנחנו חקלאים שחיים מהמטעים שלנו, לקום בבוקר ולראות מחזה כזה זה לא נעים בכלל". בנוגע למכתב האזהרה שהשאירו העבריינים אמר בעל המטע: "הם הזהירו שזו רק ההתחלה. אני מבין שזה לא בגללי אישית והם רוצים לנקום. אני מקווה שהטרור הזה ייעצר".
הקרבות על מאות דונמים של שטחי מרעה לבקר באיזור פארק הירדן מתנהלים מזה כשנה וחצי, בעקבות פעילות המדינה לסילוק פולשים מהשטח - בעלי עדרי בקר מטובא זנגריה. השטח הוחכר כאמור לחקלאי יהודי שזכה במכרז של המדינה, אך הפולשים לא מוכנים לקבל את הדין. "זו תמיד אותה כנופיה שדואגת שנדע שאלו הם, ושאין בכוונתם להירגע עד שנעזוב את הקרקע ונשאיר להם אותה" סיפר ה', הבוקר שאמון על המרעה.
ה' תיאר: "במהלך סוף השבוע העבריינים קרעו לנו חלק מגדרות הבקר, הניחו את הפתק בתוך בקבוק זכוכית והזיקו לשתי חלקות פרי שונות. הם רוצים להפחיד את כל חקלאי הסביבה כדי שישפיעו עלינו לעזוב, ומבינים שישיגו אפקט טרור בפגיעה בכולם - לתת את התחושה שכל החקלאים היהודים בסביבה בסכנה".
2 צפייה בגלריה
העצים שנעקרו
העצים שנעקרו
העצים שנעקרו
כאמור, החקלאים באזור סבלו בין היתר מאיומים, הצתות, השחתות והטרדות נוספות. בכניסה לחווה אחת הונח מטען דמה, ירי בוצע לעבר מטעים, ובפברואר אשתקד הפורעים אף כרתו מאות עצי מנגו צעירים בני כארבע שנים שהיו שייכים ליישובים קשת ומעלה גמלא.
מתנדבי ועובדי ארגון "השומר החדש" מסייעים לאנשי המרעה ולחקלאי הסביבה בשירותי שמירה על הקרקע, וכן בתיקון הנזקים הכבדים. "בעוד ניטש ויכוח על 'כן משילות ולא משילות', חקלאי בצפון מתמודד עם ירי, הנחת מטען ואיומים מפורשים על חייו וחיי משפחתו, כאשר כולם יודעים מאיפה זה מגיע, אך אף אחד לא עושה דבר" אמר סמנכ"ל השומר החדש, אורי ספיר.
לדברי ספיר, "המציאת שבה חקלאים שנאלצים לעמוד לבדם בחזית מול היעדר הריבונות והפרוטקשן חייבת להיפסק. אנחנו קוראים לכל רשויות האכיפה להיכנס לעומק הבעיה ולספק פתרונות אופרטיביים ומיידים לבעיה, וקוראים לכל אזרח שמשימת שמירת האדמות ועתיד החקלאות חשובה לו לבוא להתנדב בשומר החדש".