התיעוד שפורסם בתקשורת הרוסית
כלי התקשורת ברוסיה דיווחו על תקרית יוצאת דופן בטורניר שחמט במוסקבה, במהלכה נשברה אצבע של ילד בן שבע שהתחרה מול רובוט. ברוסיה פורסם תיעוד של התקרית, שהייתה ב-19 ביולי. דיווח על האירוע החריג הופיע גם בכלי תקשורת בריטיים, בראשם BBC והגרדיאן.
בתיעוד נראה הרובוט "אוכל" את אחד הכלים של יריבו הצעיר. אחרי שהרובוט מניח את הכלי בצד הלוח, ומתכונן להשלים את המהלך, הילד מפתיע אותו וממהר לבצע מהלך משלו. באותו רגע הזרוע של הרובוט תופסת את האצבע של הילד ומסרבת לעזוב. הילד נאבק ברובוט כדי לשחרר את האצבע שלו, אך לא מצליח. כעבור כמה שניות הוא נעזר באנשים שרצים אליו, ומצליחים לשחרר את האצבע.
"הרובוט שבר את האצבע של הילד", אמר סרגיי לזארב, נשיא התאחדות השחמט במוסקבה. סרגיי סמאגין, סגן יו"ר התאחדות השחמט הרוסית, ציין שהילד לא המתין שהמכונה תשלים את המהלך - וכך התייחס הרובוט לאצבע כאחד הכלים על הלוח. "יש תקנות בטיחות והילד הפר אותן. הוא עשה את המהלך שלו מבלי להבין שהוא קודם כל חייב לחכות. זה מקרה נדיר מאוד, הראשון שאני זוכר".
שמו של הילד הוא כריסטופר, והוא אחד מ-30 השחמטאים המובילים במוסקבה בקבוצת הגיל שלו. למחרת הילד חזר לשחק והצליח לסיים את הטורניר. במקביל פנו הוריו ללשכת התובע הציבורי.