בבירת קטאר דוחא ייפתח הבוקר (שישי) היום השני לפסגת "ההזדמנות האחרונה", כפי שכינו אותה האמריקנים - בניסיון להביא לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה. בארה"ב דיווחו הלילה מפי גורם אמריקני כי השיחות אמש היו "חיוביות", אך בישראל ציינו אמש ששני הצדדים נותרו איתנים בדעתם. לרשת PBS האמריקנית אמר גורם אזורי כי הצדדים מתבצרים והשיחות קשות. אותו גורם ציין כי "חמאס אמר שהוא כבר עשה ויתורים, ולא מוכן לעשות עוד".
1 צפייה בגלריה
מחאת משפחות החטופים בשער בגין
מחאת משפחות החטופים בשער בגין
(צילום: טל שחר )
הפגנה בדרך בגין בת"א בקריאה לשחרור החטופים
(צילום: מיקי שמידט)

ברשת "סקיי ניוז" בערבית צוטטו מקורות ישראלים באומרם כי "הושגה התקדמות מוחשית לפחות בנושא מרכזי אחד - ציר נצרים". גורם בכיר באחת המדינות המתווכות אמר אמש שהשיחות עתידות להתחיל היום רק בסביבות 13:00. זאת בגלל תפילת יום השישי במסגדים, שבה ישתתפו אנשי הצוות הקטארי, שמתחילה ב-11:30 ותימשך כשעה.
הצוות הישראלי הסכים להישאר ללון בדוחא, חרף ספקות לגבי עניין האבטחה. חברי המשלחת שקלו ללון במטוס שהביא את הצוות, עם צוות אבטחה מתוגבר ונשק משמעותי - אך בסוף הוחלט על סידורי לינה אחרים. הישארות הצוותים מראה שחלה התקדמות. הבכירים מקטאר וממצרים נודדים בין חדר המו"מ לבין משרדי חמאס בדוחא, שם הם מתדרכים את ראשי הארגון ובראשם חליל אל-חיה, סגנו של סינוואר, בתוצאות הדיונים.
בארה"ב, נזכיר, רואים בפסגה גם הזדמנות למניעת מתקפה איראנית וכזו של חיזבאללה על ישראל - בעקבות חיסוליהם של איסמעיל הנייה בטהרן ופואד שוכר בדאחייה של ביירות. הלילה אמר גורם המקורב לחיזבאללה ל"וושינגטון פוסט" שארגון הטרור לא יתקוף את ישראל כל עוד מתנהלים המגעים בדוחא, כדי לא להיתפס כזה שמשבש אותם. לפי שעה הנציגים הישראלים מתוכננים לשוב היום.
על-פי ההערכות בישראל, הפערים עדיין קטנים - אבל חמאס לא מוכן לזוז מדרישותיו לרידוד כוחות צה"ל בציר פילדלפי ועליית חמושים לצפון רצועת עזה. בכיר חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר כי ארגון הטרור מוכן לדון במימוש ההצעה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - ולא מוכן לקיים מו"מ על תוכנה. למרות שהארגון לא שלח נציגים לפגישה, לפי גורם פלסטיני, בכירים בארגון שנמצאים בקטאר מוכנים לדון בהצעות מצד המתווכות - כפי שנעשה בסבבים הקודמים של המו"מ.
גורמים אמריקנים אמרו אמש שממשל ביידן נחוש להציג קו מאוד קשוח ותקיף בשיחות, ולא לאפשר לצדדים להתבצר בעמדותיהם. האמריקנים מוכנים כאמור להציג מתווה גישור שהכינו ברגע שהשיחות ייקלעו למבוי סתום.
מקור בכיר מסר לערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" כי "הדיונים אתמול התקיימו במשך יותר משבע שעות, בנוגע לכל הנקודות והמנגנונים לביצוע ההסכם, ומחר יושלמו השיחות לגבי מנגנוני היישום. הצדדים הביעו רצון אמיתי להגיע להסכם". בנוסף, הוא מסר כי המשלחת המצרית "אישרה כי מצרים מעוניינת להגיע להסכמה".
הפסגה החלה אתמול אחר הצהריים בשעה 17:00 (שעון ישראל), שעתיים לאחר שמטוס המנהלים שהגיע מישראל הביא את המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע לשיחות, שנמשכו אל תוך הלילה. את השיחות מוביל ראש ה-CIA ויליאם ברנס, ומשתתפים בה המשלחת הישראלית, שבראשה עומד ברנע, ראש ממשלת קטאר מוחמד אאל-ת'אני ושר המודיעין המצרי עבאס כאמל.