תיעוד החיסול בטול כרם: המחבלים מנסים להימלט מהגג
(צילום: דוברות המשטרה)

בתיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב שחיסלו הבוקר (שבת) בטול כרם את שני המחבלים מהפיגוע באבני חפץ ניתן לראות כי המבוקשים ניסו קודם לכן להימלט דרך הגג כשהם חמושים. הלוחמים נראים נעים דרך הסמטאות של מחנה הפליטים וסוגרים על השניים - ומזהים אותם במהירות כשהם מנסים להימלט ופותחים לעברם באש.
המחבלים, סאמר אל-שאפעי וחמזה חריוש בני ה-22, חוסלו בפעילות משותפת של לוחמי ימ"ס מג"ב איו"ש, צה"ל ופלוגות מג"ב - על בסיס הכוונה מודיעינית של שב"כ. שני מבוקשים נוספים החשודים במעורבות בפיגוע הירי, שבו נפצע ישראלי באורח קל, נעצרו.
5 צפייה בגלריה
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
המחבלים שחוסלו: סאמר אל-שאפעי וחמזה חריוש
5 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש בפעילות בטול כרם
תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש בפעילות בטול כרם
תיעוד רגעי ניסיון ההימלטות - והחיסול
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
תמונות אמל"ח שנתפסו
תמונות אמל"ח שנתפסו
אמצעי הלחימה שנתפסו במבנה שבו שהו המבוקשים
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, אמר כי מדובר ב"פעילות מקצועית ונחושה של מסתערבי מג"ב וכוחות צה"ל אשר בסופה, הודות למודיעין מדויק של שב"כ, הצלחנו לסכל את חוליית המבוקשים אשר הוציאה את הפיגוע השבוע. יחד עם כוחות הביטחון, נמשיך לפעול לסיכול פעילות טרור ומיצוי הדין עם כלל המעורבים בפיגועים נגד אזרחי מדינת ישראל".
בגדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח, טענו כי חריוש הוא המחבל שעמד מאחורי פיגוע הירי באבני חפץ. "השהיד הוא מבצע הנקמה באבני חפץ", נמסר מהזרוע שהוסיפה כי "תגובתנו לפשע תהיה גדולה ככאבנו".
שני העצורים הם מוחמד עבד אל-פתאח בלידי, בן 21, ואיבראהים אחמד כסבה, בן 19 - שניהם ממחנה הפליטים. השניים הועברו לחקירת שב"כ. בסריקות במבנה בו הסתתרו ועליהם נתפסו אמצעי לחימה, בהם שני רובי M-16, אפודים צבאיים ומחסניות.
5 צפייה בגלריה
כניסה של כוחות צה"ל לטול כרם
כניסה של כוחות צה"ל לטול כרם
הלוחמים בפעילות בטול כרם
5 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
הפצוע מהפיגוע באבני חפץ יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ליד הרכב שנפגע מירי
(צילום: מועצה אזורית שומרון )
פיגוע הירי באבני חפץ שבשומרון אירע בשלישי, אז נהגת דיווחה כי אש נפתחה לעברה ולעבר מכוניות נוספות. גבר בן 39, שהיה ברכב אחר, נפצע קל משברי זכוכיות. בתמונה מהזירה נראית שמשת הרכב של הפצוע מנוקבת משני כדורים שפגעו בה, וכדור נוסף חורר גם את מכסה המנוע. נזק נגרם גם לרכב נוסף. הנהגת שדיווחה על הירי המשיכה למעבר תאנים הסמוך. לדבריה, מרכב המחבלים יצא מחבל שפתח באש, ככל הנראה חריוש שחוסל היום, ונמלט. הוא ירה לעבר שלוש מכוניות. כוחות הביטחון שהגיעו למקום פתחו בסריקות ואיתרו תרמילים בזירה.
פיגוע הירי הגיע שעה קלה לאחר שמרצועת עזה נורו שלוש רקטות לעבר ישראל. השיגורים נעשו כנקמה על מותו של האסיר הביטחוני חאדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, שמת בכלא לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. מותו של עדנאן, שנחשב לגיבור בעיני פלסטינים רבים, עורר בקרבם זעם רב. בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס איימו להגיב, ושעות לאחר ירי שלוש הרקטות בשעות הבוקר - נורה מטח כבד לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות, שהמשיך אל שעות הערב והלילה. סך הכול נורו לעבר שטח ישראל יותר מ-100 רקטות תוך יממה.