זירת האירוע בלוד

אחמד אבו חמד (37) נרצח הערב (רביעי) ביריות ברחוב החלוץ בלוד. מותו נקבע בזירה. התקרית התרחשה לאחר שבשעות הצהריים המוקדמות אירע פיצוץ במכונית בעיר, ותושב לוד אותר בתוכה ללא רוח חיים. המשטרה פתחה בחקירת שני אירועי הרצח, ומסרה כי אלו התרחשו ככל הנראה על רקע פלילי. עוד נמסר כי נראה שאין קשר בין המקרים. בעקבות הפשיעה המשתוללת בעיר, תושבי לוד הערבים הכריזו על שביתה כללית מחר.
אבו חמד נרצח כשהגיע לבקר את הוריו. אחד מקרובי משפחתו סיפר כי הוא היה "איש משפחה, עבד בחשמל ובבניין".
הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 19:43. חובשים ופרמדיקים דיווח כי הנרצח נמצא ללא סימני חיים ועם פציעות חודרות. חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, מנדי אמיתי, סיפר: "כשהגענו הפצוע שכב על המדרכה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
אירועי הרצח בלוד מגיעים לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר היום בדיון במליאת הכנסת כי "קיבלתי על עצמי שמכת המדינה כרגע היא הנשק". השר אמר את הדברים בדיון על הצעת חוק שתעניק למשטרה בין היתר את היכולת לחפש נשק בלתי חוקי ללא צו חיפוש. "המגזר הערבי מוצף בכלי נשק לא חוקיים, כל המגזר סובל מהנשק הזה והמשטרה לפעמים חסרת אונים, אך מעכשיו יש אחריות על האירועים האלה", הדגיש.
3 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בלוד
אירוע אלימות בלוד
צוות מד"א בזירת הירי בלוד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בלוד
אירוע אלימות בלוד
חוקרים בזירה בלוד
(צילום: יריב כץ)
פיצוץ הרכב בלוד, מוקדם יותר היום
(צילום: נדב אבס, ליאורה רביץ, תיעוד מבצעי מד"א)

האירוע מגיע שעות אחרי שעומר שעבאן, תושב לוד, אותר ללא רוח חיים לאחר פיצוץ במכונית שבה שהה. כוחות גדולים של משטרת לוד הוזעקו לזירה שבה התפוצץ הרכב שעלה בלהבות, ברחוב מורדי הגטאות בעיר. גם חבלן משטרה הגיע למקום במטרה לבדוק את הרכב.
שעות לאחר הפיצוץ, מהמשטרה נמסר כי החוקרים שבחנו את הזירה איתרו את שרידיו של מטען חבלה שהוצמד לרכב, וצוין כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי. עוד נמסר כי בתום הערכת מצב שנערכה בתחנת המשטרה בלוד, חקירת האירוע הוטלה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה.
המשטרה מסרה כי בלוד נתפסו במסגרת מבצע "מסלול בטוח" 100 כלי נשק לא חוקיים בהם 13 רובים, 22 אקדחים, 48 רימונים ו-9 רובי קרלו.
תיעוד המרדף המשטרתי בבאקה אל-גרבייה

3 צפייה בגלריה
הרכב הגנוב
הרכב הגנוב
החשוד ניגח ניידות משטרה בטרם נמלט. הרכב הגנוב בבאקה אל-גרבייה
במקביל, בבאקה אל-גרבייה תועד נהג ברכב גנוב נמלט ממרדף משטרתי בעיר, שבמהלכו שוטר ירה באוויר. הנהג ניגח את ניידות המשטרה וכן רכבים נוספים שעמדו ברמזור. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום, והחשוד, שנטש את הרכב הגנוב, טרם נלכד. במשטרה אמרו "כי בזכות תגובתם המהירה של השוטרים הרכב נעצר והנהג נמלט רגלית לכיוון השדות בסמוך לבאקה אל-גרבייה. הכוחות במקום מבצעים סריקות לאיתורו".
בנוסף, שעות בודדות לפני הפיצוץ שבו נרצח שעבאן, נורה למוות גבר בכניסה ליישוב לקיה שבנגב. שוטרים הגיעו לזירה, אספו ממצאים והחלו בסריקות בעקבות הרצח.
אירועי הרצח בלוד מתרחשים פחות מחודש לאחר ביקורו של השר בן גביר בעיר. יממה לאחר הביקור ערכה המשטרה מבצע מעצרים בלוד. בן גביר אמר אז כי הוא "מברך את המשטרה והמפכ"ל על הפעולה המהירה למעצר עברייני נשק בלוד, שגורמים מדי לילה לסבל לכל תושבי העיר. בעזרת השם נחזיר את הביטחון האישי והמשילות גם ללוד".
במשטרה אמרו "כי בזכות תגובתם המהירה של השוטרים הרכב נעצר והנהג החשוד בגניבתו נמלט רגלית לכיוון השדות בסמוך לבאקה אל-גרבייה כוחות גדולים נמצאים במקום ומבצעים סריקות לאיתורו".