הפנינג התמיכה במשחקייה בחריש, היום
(צילום: שמיר אלבז)

המחאה של חרדים קיצוניים מישיבת "תולדות אהרון" נגד משחקייה שפתוחה בחריש בשבת הגיעה בשבת שעברה לנקודת רתיחה, כשאישה הותקפה ושברה את המרפק. היום (שבת), החלה מחאת הנגד - עשרות רבות של תושבי חריש, וגם כאלו שבאו מחוץ לעיר, הגיעו להפנינג תמיכה במשחקיית "White Pool" שבמרכז המסחרי "שפיר סנטר". כוחות גדולים של משטרה ויס"מ נכחו בהפנינג מחשש שגם חרדים יגיעו להפגין ובמקום יתפתחו עימותים.
שכונת בצוותא שבה נמצאת המשחקייה היא שכונה בעלת רוב חילוני. המשחקייה שפועלת בשבת נמצאת בקומה מינוס אחת של המרכז המסחרי, ואינה בולטת. ההפנינג שהתקיים היום כבר היה בולט מאוד - עם מוזיקה בווליום גבוה ברמקולים. יו"ר ועד השכונה עומרי גונן ציין "כי יש פה קבוצה מאוד מסוימת של חרדים מהשכונה שהגיעו לכאן במשך מספר שבועות בשביל להפר את הסדר", אך אמר כי תושבי השכונה לא ייכנעו לחרדים ולא ייתנו לפגוע בחילונים - וימשיכו לתמוך במשחקייה.
5 צפייה בגלריה
משחקייה בחריש אליה הגיעו חרדים בטענה כי המשחקייה מחללת את השבת
משחקייה בחריש אליה הגיעו חרדים בטענה כי המשחקייה מחללת את השבת
עשרות רבות הגיעו להפנינג התמיכה. משחקיית "White Pool" בחריש, היום
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
משחקייה בחריש אליה הגיעו חרדים בטענה כי המשחקייה מחללת את השבת
משחקייה בחריש אליה הגיעו חרדים בטענה כי המשחקייה מחללת את השבת
כוחות משטרה גדולים נכחו מחשש לעימותים עם חרדים. חריש, היום
(צילום: שרון צור)
גם ליאור רואש, הבעלים של רשת "White Pool" שמפעילה את המשחקייה בחריש, ציין כי הוא לא מתכנן להיכנע למחאות: "עם כמות התמיכה האדירה של המלאכים מחריש אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ללכת אחורה ולהגיד שאנחנו סוגרים". רואש סיפר כי הוא מופתע מהתמיכה שקיבל, וציין כי התושבים החילונים "קודם כל נלחמים על הבית שלהם כנראה".
לדבריו, "אנחנו הגענו והתססנו איזה משהו. אנחנו הגפרור שהדליק את כל מה שהיה לפני כן". עם זאת, בעל המשחקייה ציין כי "אנחנו רוצים לעבוד בשקט ולגרום לילדים ליהנות. רוצים להישאר בפרופיל נמוך ולא להתסיס. אנחנו נמצאים במיקום שלא אמור להפריע לאף אחד. אם היינו בקומה אפס סביר להניח שלא היינו פותחים בשבת כדי לא להכניס אצבע לעין לאנשים ששומרים. יש לנו קהל לקוחות גם של חרדים וגם דתיים שמגיעים אלינו ונהנים אצלנו והם אוהבים אותנו ואנחנו אוהבים אותם".
5 צפייה בגלריה
ליאור רואש במשחקייה בחריש
ליאור רואש במשחקייה בחריש
"אני חושב שאנשים מברכים על זה שהגענו, חוץ מהגוש הקיצוני". ליאור רואש, הבעלים של המשחקייה
(צילום: שמיר אלבז)
5 צפייה בגלריה
משחקייה בחריש אליה הגיעו חרדים בטענה כי המשחקייה מחללת את השבת
משחקייה בחריש אליה הגיעו חרדים בטענה כי המשחקייה מחללת את השבת
"מקווים שכל הבלגן ייגמר ונוכל לעבוד בשקט ושאנשים יבואו ליהנות". ילדים משחקים במשחקייה, היום
(צילום: שרון צור)
רואש הוסיף כי הוא "חושב שאנשים מברכים על זה שהגענו. חוץ מהגוש הקיצוני, כולם ממש בעדנו ותומכים. אנחנו מקווים שכל ההד וכל הבלגן ייגמר ונוכל לעבוד בשקט ושאנשים יבואו לינות". לדבריו, ההפגנה בשבת שעברה "התנפחה לממדים מאוד גדולים, אבל בהתאם לתמיכה הרבה שאנחנו מקבלים וההד התקשורתי, נראה לי שהרוחות כבר נרגעו. אני מקווה שכך הדבר".
סגנית ראש העיר חריש שני גרינברג, שהגיעה להפגנה בעצמה, סיפרה כי בשבוע שעבר "חרדים קיצונים הגיעו לכאן ובעצם ניסו למנוע מאיתנו לחיות את החיים כמו שאנחנו מאמינים וכמו שאנחנו חושבים שנכון לחיות אותם. לאור האירועים, יצאנו בקריאה לכל הארץ להגיע לחזק ולתמוך בנו". סתיו ענבר, תושבת כפר יהושע שהגיעה להפנינג עם ילדיה במיוחד, ציינה כי היא לא חוששת מתקיפות של חרדים: "הגיע הזמן שגם החילונים יתחילו להרים את הראש".
תיעוד משבוע שעבר: המשחקייה פתוחה כחוק - חרדים תוקפים ומטרידים נשים חילוניות בחריש

לדברי ענבר, מחאת החרדים נגד המשחקייה "לא ראויה. לכל אחד מגיע לעשות מה שהוא רוצה, בין אם זה בבית שלו ובין אם זה בכל סביבה אחרת. אם הם רוצים בית כנסת בסביבה שלהם שיעשו מה שהם רוצים, אבל שלא ייכנסו אלינו". היא ציינה כי אם מחאת החרדים תמשיך, "אז אנחנו נמשיך יותר חזק".
לסגנית ראש העיר גם היו דברי ביקורת להגיד על מחאת החרדים. "אני לא חושבת שהמניע שלהם זה הסיפור של השבת, הם לא אנשי יהדות, הם בכלל לא משקפים את האווירה של היהדות. הם בעצם רוצים לנסות להוציא אותנו מכאן", ציינה גרינברג. "אנחנו לא ניתן להם, אנחנו מבחינתנו נמצאים כאן עד הסוף - יש כאן אוכלוסייה ליברלית חזקה שלא תאפשר את זה. זה הבית שלנו, ואם למישהו לא נוח שאנחנו כאן, אז הדלת פה והם יכולים ללכת".
5 צפייה בגלריה
ציפי ברייר
ציפי ברייר
"הם לא יפחידו אותי". ציפי ברייר שרעבי, הותקפה על ידי חרדים בשבוע שעבר
המשחקייה נפתחה לפני כחודש, ומאז תושבים התלוננו על כך שחרדים קיצוניים מישיבה סמוכה הטרידו בשבתות את הבאים למקום. בשבת שעברה, עשרות חרדים הגיעו למקום, ולפי החשד לפחות שניים מהם תקפו את הנוכחים, בהם ילדים ונשים. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בחקירה, בעקבות קבלת תלונה על הקטטה בג'ימבורי. במשטרה אמרו כי השוטרים "הפרידו בין הניצים", ועצרו שני חשודים - תושבי העיר בשנות השלושים לחייהם - בחשד לתקיפה של ציפי ברייר שרעבי ששברה את מרפקה, ולהפרת הסדר הציבורי. במשטרה אמרו כי צפויים מעצרים נוספים.
יום לאחר התקיפה, שרעבי, תושבת העיר חריש, שיתפה כי "הם לא יפחידו אותי. במקרה הם נפלו על אישה אמיצה שלא מתכוונת לתת להם להפחיד אותה או לשנות את אורחות חייה. אני אגיע לשם גם בשבת הקרובה ולא אכנע להם".