קרעי: לפיד מסוכן לישראל, טופורובסקי: נתניהו יקים ממשלה מסוכנת לנשים
(צילום: אריק מרמור, שמוליק דודפור)

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אמר היום (שלישי) בריאיון באולפן ynet כי המשך כהונתו של יאיר לפיד כראש ממשלה הוא "סכנה קיומית, חס ושלום". חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) השיב לו ואמר כי "נתניהו רוצה להקים ממשלה של קיצוניים שכל מי שלא תומך בה מבחינתם פועל נגד מדינת ישראל".
טופורובסקי התייחס גם לשיחה בין לפיד לנתניהו על הסכם הגרעין עם איראן והוסיף כי "בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל לא קרה מצב שבו יו"ר אופוזיציה לא רוצה להצטלם עם ראש הממשלה". הוא הסביר כי "הסיבה שנתניהו לא רצה להצטלם עם לפיד היא אותה הסיבה שהוא לא קורא לו 'ראש הממשלה' - זה חלק מדה-לגיטימציה שהקיצונים האלה עושים בשביל להפיל את הממשלה, בהובלה של איתמר בן גביר".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
"התמונה אומרת הסכמה עם מדיניות. נתניהו לא מסכים עם המדיניות". לפיד ונתניהו, אמש
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
- קרעי מדבר על היכולות של לפיד להוביל מערכה כמו הגרעין האיראני. "זה לא מה שהוא אומר, הם אומרים משהו מאוד ברור. יש כאן חבורה של אנשים שטובת ישראל לא לנגד עיניהם, אלא טובת בנימין נתניהו. אף פעם לא ראינו כזה דבר שראש אופוזיציה יוצא לפגישה עם רה"מ ואומר לכל העולם 'אני מודאג מההיערכות של ישראל לגבי איראן'".
קרעי ציין כי "אפשר להבין למה נתניהו רצה להימנע מתמונה כזאת. מה אומרת תמונה כזאת שאתה מצטלם כביכול באחדות? שאתה מסכים עם המדיניות. ונתניהו בפירוש לא מסכים עם המדיניות של הממשלה או עם ה'אין-מדיניות' של הממשלה". קרעי הוסיף כי "הממשלה לא נאבקת לא על דעת הקהל ולא בהסכם הגרעין. מה שלפיד רצה להגיד זה שאולי נשאר לו אותו קלף בשרוול ש'נתניהו איתנו'. גם לפיד יודע שנתניהו הוא זה שנאבק לאורך הדרך, הוא זה שהצליח בעשור האחרון לדחות את היכולת של איראן להתעצם".
טופורובסקי אמר גם כי "זה אותו נתניהו שיצא מפגישה עם אולמרט ב-2009 ואמר שהוא 'מודאג', ואחרי כמה חודשים תקפו את הכור בסוריה". הוא הסביר כי "לא סתם יו"ר אופוזיציה בא ואומר את הדברים בצורה כזאת. יש כאן תהליך של הוצאה מחוץ לחוק או הוצאה מהלגיטימיות של קבוצה שלמה מהאוכלוסייה. זה הבלוק של נתניהו".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
טופורובסקי: "לא נקים ממשלה עם קיצוניים". סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: הדר יואביאן, אלעד גרשגורן)
- איזו קבוצה? מי הולך להיות מוצא מחוץ לחוק? "זה אותם אנשים שהם הומופובים, שהם מסוכנים לנשים, שבאים ואומרים 'אנחנו נעיף את זה ואת זה על מטוסים'. לא סתם בכל בלוק הימין יש אולי ארבע נשים. אנחנו לא נקים בחיים ממשלה עם הקיצוניים. לא עם המשותפת ולא עם בן גביר וסמוטריץ'".
קרעי השיב כי "מה יש לבועז להגיד על אין האונות של לפיד מול איראן? מה שיש לו לומר זה 'בליכוד אין מספיק ייצוג נשים'. בינתיים אתם מחרימים חצי מהעם". קרעי לגלג בנוסף על מפלגת יש עתיד ואמר כי "יש לי שכנה מהמושב שרוצה להתמודד בפריימריז של יש עתיד. היא יכולה ללכת להתמודד בפריימריז של המפלגה?", וציין: "אני סומך על נתניהו שינצל את השיריונים של מוסדות הליכוד שאנחנו נתנו לו כדי להגדיל את מספר הנשים ברשימה. אבל אני עדיין אעדיף רשימה שבוחר אותה הציבור ולא רשימה שבוחר לפיד".