תיעוד: צה"ל תוקף תשתית צבאית של חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

4 תקריות ביממה בגבול הצפון: צה"ל הפיל בצהריים (שבת) טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל, ובעקבות הפגיעה בטיל נשמע בצפון פיצוץ, ללא אזעקה. דובר צה"ל מסר כי בעקבות האירוע תקף צה"ל את מקור הירי. כשעתיים לאחר מכן אזעקות נשמעו בגליל עקב ירי טילי נ"ט ופצצות מרגמה, וצה"ל הגיב פעם נוספת בתקיפות על ידי ארטילריה וירי מטנקים לעבר שטח לבנון.
בסביבות השעה 18:00 התרחשה תקרית נוספת שבה בוצע ירי מלבנון, שהביא את צה"ל להשיב אש. כעבור כשעה שוב נשמעה אזעקה בצפון, הפעם במושב מרגליות. בלבנון דווח כי בוצע ירי נ"ט לעבר ישראל. צה"ל זיהה שלושה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים - ותקף תשתית צבאית של חיזבאללה בתגובה.
1 צפייה בגלריה
דיווח על טיל נ”ט שנורה מדרום לבנון
דיווח על טיל נ”ט שנורה מדרום לבנון
גבול לבנון בסוף השבוע. נמשכות התקריות היום-יומיות
יירוט טיל הקרקע-אוויר בצהריים בא אחרי לאחר שמטוס קרב ישראלי תקף במהלך הלילה תשתית צבאית של חיזבאללה בלבנון, בתגובה לירי הרקטי שכוון אתמול לעבר ישראל ונפל בשטח סוריה. היירוט הוא התקרית השנייה בתוך שלושה ימים שלוחמי ההגנה האווירית של צה"ל מיירטים טיל קרקע-אוויר. ביום רביעי בערב שוגר טיל כזה לעבר כטמ"ם ישראלי, שתועד מופל באזור הכינרת. גם אז הגיבו צה"ל בתקיפות של חיל האוויר לעבר מקור הירי בלבנון.
התקיפה הלילית נגד תשתיות חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

לפי שעה לא ברור אם בתקיפה שביצע צה"ל בתגובה לשיגור טיל הקרקע-אוויר היום היו נפגעים בצד הלבנוני. מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר דיווח חיזבאללה על 47 מאנשיו שנהרגו מאש צה"ל במהלך העימותים בין הצדדים.
פורסם לראשונה: 12:24, 28.10.23