1 צפייה בגלריה
פוסטים שפרסמו המורים ברשתות החברתיות
פוסטים שפרסמו המורים ברשתות החברתיות
פוסטים מסיתים שמורי אונר"א פרסמו ברשתות החברתיות
סוכנות האו"ם עבור הפליטים הפלסטינים, אונר"א, הודיעה אתמול (רביעי) כי שישה ממורי הארגון שקראו בפומבי לרצח יהודים הוצאו לחופשה מנהלית. פוסטים מסיתים שהמורים פרסמו ברשתות החברתיות נחשפו בדוח של ארגון UN Watch, שמפקח על פעילות האו"ם. בטרם ההשעיה, אונר"א תקפה את ממצאי הדוח, בטענה ש"ארגון ידוע בעל מניע פוליטי מנסה פעם נוספת לעשות דה-לגיטימציה לעבודת הסוכנות".
בדוח צויינו בין היתר מורה של אונר"א בירדן, חנה דאוד, שקראה למוסלמים "להילחם ביהודים ולהרוג אותם", ומורה של הארגון בלבנון, אלהם מנצור, שקרא כמה פעמים "לשחוט ציונים". מורה נוספת של אונר"א בגדה המערבית, ניהיה עוואד, שיבחה את מתקפות הטילים של חמאס על אזרחים ישראלים.
מנכ"ל UN Watch, הלל נוייר, ביקר את העונש הקל שהשיתה הסוכנות על המורים, וציין כי ארגונו חשף יותר מ-120 מורים ובעלי תפקידים אחרים באונר"א ששיבחו את היטלר, היללו טרור והפיצו תכנים אנטישמיים, אך "עד עכשיו, הסוכנות לא הודיעה על פיטוריו של איש מהם". נוייר הוסיף כי "ההשעיות הזמניות האלה הן רק סטירה על פרק היד. צריך לחסום לכל החיים מורים שקוראים לרצח ילדים. אונר"א מנסים להעמיד פנים שהם פתרו את הבעיה, ובמקביל מאותתים שהם לא באמת מתנגדים לאנטישמיות הארסית של המורים שלהם".
מנגד, השעיית המורים עוררה זעם בקרב קבוצות פלסטיניות, שטענו כי קריאותיהן של המורים לרצח יהודים הן למעשה הצהרות של "גאווה לאומית פלסטינית". הוועדה המשותפת לפליטים פלסטינים, קואליציה שכוללת את הרשות הפלסטינית, חמאס והג'יהאד האסלאמי, קראה לאונר"א "לבטל לאלתר את השעייתם של השישה, ולא להגיב ללחצים ולתכתיבים של ארה"ב וישראל".
בנוסף, ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין וכן ראש ועדת הפליטים של המועצה הלאומית הפלסטינית, וליד אל-עוואד, דרשו לבטל את השעיית המורים. אל-עוואד הצהיר כי השעיית המורים היא החלטה "מסוכנת ובלתי מתקבלת על הדעת".