חיסול לאור יום ביפו: שייח מוחמד אבו נג'ם נורה למוות
(צילום: נדב אבס, תיעוד מבצעי מד"א)

המשטרה עצרה חמישה חשודים במעורבות ברצח של שייח מוחמד אבו נג'ם, בכיר התנועה האיסלאמית ביפו. חצי שנה עברה מאז נורה למוות אבו נג'ם ברחוב סבא משפולה בעיר, והבוקר (שלישי) היחידה המרכזית של מחוז תל אביב עצרה את החשודים, חלקם מתגוררים בשכונתו של המנוח.
במשך חודשים ערכה המשטרה חקירה סמויה על מנת לפענח את הרצח שאירע בסוף חודש ינואר, לאור יום. בימ"ר חושדים כי הרצח בוצע במסגרת סכסוך בין משפחות ביפו, ונג'ם, ללא עבר פלילי, היה אחד הקורבנות ששילם על כך בחייו. באותו אירוע נפצע מקורבו, עומר כורזי, באורח קשה. הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצר החשודים, ובמשטרה טוענים: "יש לנו ראיות מגוונות".
2 צפייה בגלריה
השיח' מחמד אבו נג'ם
השיח' מחמד אבו נג'ם
חמישה נעצרו בחשד למעורבות ברצח. השייח מוחמד אבו נג'ם
(צילום: יפו 48)
2 צפייה בגלריה
חשד לניסיון חיסול ביפו
חשד לניסיון חיסול ביפו
זירת הירי
(צילום: נדב אבס)
כבר אז חשדו במשטרה כי הרקע מאחורי הירי היה ניסיון חיסול חשבונות, ונג'ם נרצח בשל השתייכותו לאחת המשפחות ובשל העובדה שהיה מטרה "נוחה" - כלומר, לחשודים היה קל להגיע אליו. החקירה הועברה ליחידה המרכזית, שהאזינה ועקבה אחר החשודים וביצעה תרגילים שונים. הם אספו ראיות שאותן מגדירים במשטרה "אובייקטיביות" נגד החשודים.
"חלק מהחשודים הכירו היטב את המנוח, בין היתר משום שהם מתגוררים קרוב אליו", אומרים במשטרה. במסגרת סכסוך המשפחות על פי המידע המודיעיני נגבו חייהם של עשרה בני אדם עד כה. הבוקר כאמור הפכה חקירת הרצח לגלויה עם מעצרם של חמשת החשודים.