רצח דסטאו ביסט: ההפגנה מול ישיבת ההמשלה
(צילום: גיל יוחנן )

כ-250 איש הפגינו הבוקר (יום ג') מול ישיבת הממשלה במשרד החוץ בירושלים בדרישה מראש הממשלה נפתלי בנט לצרף את שב"כ לחקירת החשד הבלתי מפוענח לרצח דסטאו ביסט (74) ברמלה אחרי מבצע שומר החומות. לטענתם מדובר ברצח על רקע לאומני. הם קראו "דם דיסטאי אינו הפקר", ו"תפסו את הרוצחים - העמידו אותם לדין".
ביסט נדרס בסוף מאי ומת מפצעיו כעשרה ימים לאחר מכן. מאז האירוע נעצרו כמה חשודים, אך כולם שוחררו כעבור זמן מה. משה שטה, חתנו של ביסט, השתתף אתמול בדיון בוועדה לביטחון פנים על אוזלת היד המשטרתית בפענוח האירוע. הוא תיאר את סבל המשפחה ואמר: "חוששים שככה התיק ישאר לעולם, ואת החשודים לא ימצאו".
בהפגנה היום הוא הוסיף: "ראינו רק לאחרונה שהמשטרה יודעת לתפוס תוך כמה ימים את המחבלים שברחו מכלא גלבוע, אבל כשמדובר במי שנרצח במרכזה של עיר, ברחוב שמרושת במצלמות, היא לא מסוגלת. הרוצחים לא נתפסו במשך ארבעה חודשים. אם הנרצח היה מישהו אחר, יידעו להפעיל את מלוא הכוח, כולל את צה"ל. אבל כשמדובר בבן הקהילה האתיופית, כנראה חושבים שאפשר לגרור רגליים. דסטאו נרצח ואת אף אחד זה לא מעניין".
2 צפייה בגלריה
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט וזירת הדריסה
2 צפייה בגלריה
הפגנה בדרישה מרה"מ להורות על חקירת רצח דסארו ביסטאי במהלך מבצע שומר החומות
הפגנה בדרישה מרה"מ להורות על חקירת רצח דסארו ביסטאי במהלך מבצע שומר החומות
ההפגנה בירושלים, הבוקר. "האירוע לא טופל"
(צילום: גיל יוחנן )
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמייצג את המשפחה, אמר בהפגנה: "לצערנו כבר מהרגע הראשון החקירה לא נעשתה כמו שצריך. שבוע וחצי האירוע הזה לא טופל וראיות שובשו".
ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הוסיפה: "הוא נרצח בשל היותו יהודי. חמישה חודשים אנחנו צורחים וצועקים. הרוצחים מסתובבים חופשי ולאף אחד לא אכפת חוץ מכם. כל כוחות הביטחון צריכים להיכנס לתמונה ולמצוא את הרוצחים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל ממשיכה במאמץ החקירתי לבירור נסיבות האירוע ותעשה ככל שיידרש במטרה להגיע לחקר האמת. המשפחה נמצאת בקשר קבוע עם חוקרי המשטרה ופיקוד המרחב לשם עדכונם מעת לעת".