שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שלישי) בתרגיל של חטיבה 7 מחיל השריון וגדוד 202 בצנחנים, שמדמה לחימה קרקעית בשטח לבנון, ואמר: "חיזבאללה של היום זה לא חיזבאללה של לפני שבוע. רצף המכות שהוא הוכה בפיקוד ובשליטה, בפעילים, באמצעי הלחימה – כל הדברים האלה הם מכות קשות ביותר".
(צילום: שחר יורמן)

עוד אמר גלנט: "אני מאוד סומך על צה"ל ועל כל מה שהוא עושה ויש לנו עוד מכות נוספות מוכנות, אנחנו יודעים מה לעשות וכיצד להפעיל את הדברים. יחד עם זה, תזכרו שחיזבאללה זה לא חמאס, יש דברים דומים ויש דברים שונים – השטח נראה אחרת, האויב נראה אחרת, האיומים נראים אחרת והאתגרים הם שונים.
"דבר אחד אני יודע, כל אויב של חיזבאללה שאתם תיתקלו בו אתם תדעו לחסל אותו, אני משוכנע בעניין הזה במאה אחוז והם מבינים את זה. חיזבאללה מבין את מה שאני אומר והוא מוטרד מזה. והוא מודאג מזה, ואתם מבינים היטב שיכול להגיע הרגע שאנחנו ניתן פקודה והמערכת הזאת תתגלגל קדימה, ולכן צריך לעשות את מיטב ההכנות. אני רואה את מה שאתם עושים ואני חושב שזה חשוב מאוד".
שר הביטחון הוסיף: "אתם הכוחות הכי מאומנים שהיו לצה"ל אי-פעם, אף אחד לא עבר דרך שנה של לחימה באופן שבו אתם עברתם, אבל כמו שאמרתי בהתחלה, אתם נכנסים אל מול ארגון שנראה אחרת - ספג מכות קשות והמורל שלו נמוך, אבל כשהוא אומר שהוא רוצה להכות אותנו, להשמיד אותנו ולפגוע בנו - תתייחסו לזה בשיא הרצינות. זו המטרה שלו, והוא מתכוון לזה. יש פה הצגת תכלית גם בדרום וגם בצפון, ואנחנו צריכים להמשיך עד שאנחנו נביא את מה שהחלטנו - להחזיר את התושבים לבתים שלהם בביטחון כדי שיוכלו לחיות כמו שצריך".
נתניהו: "מי שיש לו טיל בסלון ורקטה בגראז' - לא יהיה לו בית"
(צילום: רועי אברהם /לע״מ)

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבסיס של אגף המודיעין, שם קיבל סקירה מודיעינית מראש אמ"ן אלוף שלומי בינדר וממפקד יחידת 8200 תא״ל יוסי שריאל. "אני מסיים עכשיו ביקור באחד מבסיסי המודיעין שלנו. אני חייב להגיד שאני מתרשם עמוקות מהעבודה שנעשתה, ואני מתרשם לא פחות מהעבודה שתיעשה. אנחנו נמשיך להכות בחיזבאללה", אמר נתניהו.
נתניהו פנה לתושבי לבנון: "המלחמה שלנו לא איתכם, המלחמה שלנו היא עם חיזבאללה. נסראללה מוביל אתכם לסף התהום. אמרתי לכם אתמול להתפנות מהבתים שבהם הוא שם לכם טיל בסלון ורקטה בגראז'. מי שיש לו טיל בסלון ורקטה בגראז׳ - לא יהיה לו בית. אבל אני אומר לכם דבר נוסף - הוא גורם לכך שהמדינה שלכם נמצאת בסכנה. תשתחררו מהלפיתה של חיזבאללה, תשתחררו מהלפיתה של נסראללה - לטובתכם".
צה"ל פרסם הערב נתונים אודות התקיפות בלבנון ביומיים האחרונים. "ביממות האחרונות צה"ל פתח בהתקפה נרחבת בלבנון במטרה לגרוע את יכולותיו הצבאיות של חיזבאללה בלבנון ולשינוי המציאות הביטחונית בצפון. טייסות הקרב והכטמ"ם של חיל האוויר המריאו לגלי התקפה בשמי לבנון והשלימו קרוב ל-3,000 שעות טיסה. בתקיפות הותקפו ב-200 מרחבים יותר מ-1,500 מטרות טרור, וביניהן יותר מ-1,000 סוגי מטרות של אמצעי לחימה שונים של חיזבאללה", מסר דובר צה״ל.
עוד מסר צה"ל כי התקיפות בוצעו באמצעות יותר מ-250 מטוסים שהטילו כ-2,000 חימושים, ושכ-400 משגרי רקטות לטווח בינוני, כ-70 מחסני אמל"ח וכ-80 כטב"מים וטל"שים הותקפו. "צה"ל ממשיך בתקיפות במרחב גם כעת", נמסר.
גורם בכיר בחיל האוויר אמר בצהריים כי מעולם לא הותקפו על-ידי החיל כל כך הרבה מטרות בזמן כה מועט. "זו פעולה אווירית רחבה ומסונכרנת, בשילוב מודיעין ופיקוד צפון, כמו שלא הייתה אף פעם מבחינת כמות המטרות והזמן שבו הותקפו", אמר. עם זאת, הוא הוסיף כי "מה שרואים עכשיו רחוק מלהיות מלחמה שבה צה"ל עושה שימוש בכל יכולותיו, רחוק מאוד". לדבריו, "לחיזבאללה יש עוד יכולות של ירי רקטי".
2 צפייה בגלריה
השריפות בדרום לבנון במפה של נאס"א
השריפות בדרום לבנון במפה של נאס"א
השריפות בדרום לבנון במפה של נאס"א
(צילום: נאס"א)
בתוך כך, בסוכנות הידיעות AP דווח כי נתונים מלווייני נאס"א, שמטרתם לעקוב אחרי שריפות ברחבי העולם, מראים כי תקיפות צה"ל בדרום לבנון מתפרסות על פני שטח עצום של 1,700 קמ"ר. מדובר במערכת שמבוססת על נתוני לוויינים בשם Fire Information for Resource Management System, ולפי AP היא מאפשרת לעקוב אחרי הבזקים או שריפות שנובעים מתקיפות צה"ל - תקיפות שממוקדות בהשמדת מאגרי הנשק והטילים של חיזבאללה.
בסוכנות הידיעות האמריקנית מציינים כי הלוויינים מאפשרים למעשה לעקוב גם אחרי פיצוצי המשנה שנובעים מהשמדת הנשק הזה. נתונים שנכונים ליום שני מראים כי שריפות רבות פרצו ברחבי דרום לבנון ובבקעת הלבנון. למפה באתר נאס"א - לחצו כאן.