נתניהו התקפל? למרות התנגדותו עד לאחרונה לעסוק בשאלת היום שאחרי בעזה, ראש הממשלה החליט שקבינט המלחמה ידון בעבודת המטה שנעשתה במל"ל על היום שאחרי המלחמה, עוד לפני הדיון בנושא בקבינט המדיני ביטחוני מחר ב-19:00.
בשבוע שעבר בעקבות לחצים מצד השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, נתניהו ביטל דיון ביום שאחרי, בקבינט המצומצם, והעביר את הדיון בנושא לקבינט המדיני-בטחוני המורחב.
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
סמוטריץ' ובן גביר. התנגדו לקיום דיון בנושא בקבינט המלחמה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הערב (שני) הודיעו גורמים בסביבת נתניהו על קיום דיון בנושא בקבינט המלחמה, ועל הקדמת הדיון בקבינט המורחב. עוד בישיבת הממשלה אמר נתניהו שרכיבים מסוימים בשאלת היום שאחרי יידונו בפורומים נוספים.
בשבוע שעבר כשבן גביר מחשש מקיום דיון בנושא בקבינט המצומצם, הוא השמיע את מחאתו ואמר: "קבינט הקונספציה הוסמך לנהל את התמרון, ולא לקבוע מדיניות ליום שאחרי. זהו תפקידו של הקבינט המדיני-ביטחוני ויש לנהל את הדיונים ליום שאחרי בקבינט המדיני-ביטחוני ולא בקבינט הקונספציה עם גנץ".
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה ביום ה-86 למלחמה
ישיבת הממשלה ביום ה-86 למלחמה
נתניהו. מחלוקות רבות בממשלה שלו
(צילום: מרים אלסטר)
זוהי אינה המתיחות היחידה בין חלקים שונים בממשלה. במפלגת המחנה הממלכתי שהצטרפה לממשלה עם פרוץ המלחמה, הביעו זעם על כוונתו של השר בן גביר לפטר את נציבת שב"ס קטי פרי, זאת בניגוד לסיכום כי מינויי בכירים בתקופת המלחמה יוארכו באופן אוטומטי.