1 צפייה בגלריה
יואב גלנט בסיור בעוטף עזה ובקיבוץ בארי
יואב גלנט בסיור בעוטף עזה ובקיבוץ בארי
רוזנפלד (משמאל) בעוטף עזה, השבוע
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד אוגדת עזה שהותקפה בשבת האחרונה, התבטא לראשונה מאז פרוץ המלחמה בדרום. הוא מסר: "למרות תנאי הפתיחה הקשים מאוד, עשינו הכל כדי להילחם באויב ביישובים, בכבישים, במוצבים ובמחנות שלנו".
רוזנפלד כתב: "אחיי הלוחמים, בשבת בבוקר התעוררנו למתקפת פתע ברברית של אלפי מחבלים מהחמאס בעזה. הם באו כדי לרצוח כמה שיותר אנשים ולהרוס את יישובי העוטף. הם רצחו ללא אבחנה זקנים, מבוגרים, נשים, ילדים ותינוקות. תחת אש ותוך גילויי גבורה עילאיים של חיילי צה"ל ושל האזרחים, בלמנו את המתקפה והרגנו אלפי מחבלים.
"המחיר קשה, קשה מאוד. כולנו איבדנו חברים רבים ויקרים. אני רוצה שתדעו, יש לנו לוחמים ולוחמות גיבורים שלחמו בחירוף נפש. יש לנו מפקדים שהמשיכו לפקד על היחידות ולקבל החלטות תוך גילוי אומץ אישי בפיקוד מלפנים, לצד שמירה על קור רוח. מן הרגע הראשון ולכל אורך הדרך האוגדה המשיכה ותמשיך לנהל את הלחימה ולהפעיל את הכוח".
בהמשך כתב רוזנפלד: "ייצבנו את ההגנה, הדפנו את האויב. מכאן נמשיך לחזק את ההגנה. אויב שינסה לחדור לישראל - ייהרג. נילחם גם בשטח האויב בהתקפה כדי לשבור ולרסק את הטרור מעזה, ככל שיידרש. אני גאה בכם ומעריך אתכם על תעצומות הנפש, על האומץ ועל הנחישות שהפגנתם עד כה ויודע שאיתכם נוכל לעמוד גם באתגר וגם במבחן הלאומי ההיסטורי המונח לפתחנו. אנחנו מרכינים את ראשנו על אובדן הנופלים - אבל מסתכלים עכשיו רק קדימה, עד לניצחון".