אחרי שהגניקולוג ד"ר גיא רופא, שהואשם בעבירות מין במטופלות, הודיע על פתיחה מחודשת של הקליניקה שלו, נפתח נגדו קמפיין באינסטגרם, שמזהיר נשים מפני הגעה למרפאתו החדשה. הקמפיין, שהופץ בסטורי, החל לתפוס תאוצה כשאלפי נשים שיתפו אותו, לרבות משפיעניות רשת ידועות.
בקמפיין, שיזמו בארגון "בונות אלטרנטיבה", מצוטטים דבריו של רופא מההודעה ששלח על פתיחת המרפאה מהכתבה שפורסמה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות": "השארתי אתכם בשל נסיבות שלא בחרתי בהן". המוחות הבהירו: "פגיעה מינית במטופלת זו לגמרי בחירה שלך. ועד שהמרפאה תיסגר, תדע הציבור ותישמר".
2 צפייה בגלריה
קמפיין נגד גיא רופא
קמפיין נגד גיא רופא
אלפי נשים שיתפו. הקמפיין נגד רופא, מעמוד האינסטגרם של קורין גדעון
רק לפני שלושה ימים פרסמנו כי פחות משבועיים אחרי שהוגש נגדו כתב אישום, ד"ר רופא פתח מרפאה חדשה. בהודעת תפוצה ששלח ללקוחות העבר שלו כתב: "מטופלות יקרות. המרפאה שלי ברמת החייל נפתחת מחדש. אחרי שנתיים לא פשוטות החלטתי לחזור לפעילות קלינית. אני יודע שהשארתי אתכן ללא מענה באופן פתאומי בשל נסיבות שלא בחרתי בהן ואני מתנצל על כך. אשמח אם תחזרו להיות תחת טיפולי".
אחת הנשים שטופלה אצלו בעבר וקיבלה את ההודעה, אמרה ל-ynet ול"ידיעות אחרונות": "הקלות שבה נשים מופקרות לגורלן ליפול טרף לעבריין מין שמנצל את תפקידו כרופא היא בלתי נסלחת. לא מתקבל על הדעת כיצד רופא שלא רק שפגע במטופלות, אלא ממשיך להטריד ולחפש את הקורבנות הבאים שלו באין מפריע, יכול לקבל מטופלות בתחום הכי רגיש ופגיע - ואילו נשים נשארות ללא הגנה".
אחרי שהפרשה נחשפה, נאסר על ד"ר רופא לעסוק ברפואה במשך כמה חודשים, אך המשטרה לא האריכה את איסור העסקתו. ב-30 ביוני הפרקליטות מתכוונת להגיש בקשה לבית המשפט להעביר את כתב האישום למשרד הבריאות להליך משמעתי, ורק אז יוכל המשרד לפעול להשעייתו או לביטול רישיונו. למעשה, ד"ר רופא יכול על פי חוק לעסוק ברפואה.
אחת המתלוננות נגד הגינקולוג שתקף מינית – נחשפת
(צילום: נויל האריס)

2 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
ד"ר גיא רופא. "נסיבות שלא בחרתי"
(מתוך פייסבוק)
הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בתחקיר מקיף על פעולותיו של רופא כלפי כמה מטופלות, והוא אף נעצר בתחילת 2022. אחת המתלוננות סיפרה כי רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גניקולוגית, מתלוננת נוספת העידה שהניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים", וצעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי-נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, הן העידו שהוא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. התלונה היחידה שנשארה בתיק ועליה מתבסס כתב האישום שהוגש נגד ד"ר רופא היא זו של אריאל נעים.
בדצמבר החליטה הפרקליטות להגיש נגד ד"ר רופא כתב אישום בכפוף לשימוע. במקביל הגישה נגדו נעים תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקל בגין נזק נפשי שמקורו ברשלנות, היעדר פיקוח, ניצול מעמד לרעה, הפרת אמונים ופגיעה בשלום ואמון ציבור הנשים בישראל.