הפגנת הורי ילדי הגן בהארכת המעצר
(צילום: אביהו שפירא)

אחת המטפלות שחשודות בהתעללות בפעוטות במעון בקריית שמונה נחשדה בעבר בתקיפה של פעוטה ששברה את ידה. התיק נסגר, אולם כעת המשטרה עשויה לחדש את החקירה גם בפרשה זו. המטפלת החשודה, אילנית ואקנין, היא אחת מחמש מטפלות שנעצרו בחשד להתעללות, ונחשבת לחשודה המרכזית בתיק.
2 צפייה בגלריה
אילנית וקנין
אילנית וקנין
ואקנין בדיון בבית המשפט. חשודה בהתעללות בשמונה פעוטות, תועדה ב-22 סרטונים
(צילום: אביהו שפירא)
המקרה הקודם שבו הייתה חשודה ואקנין אירע בנובמבר 2020, אז פעוטה הגיעה לביתה מהמעון כשהיא סובלת מכאבים בידה ולא יכולה להזיז אותה. הוריה מיהרו להגיע עמה לחדר המיון, שם אובחנה פריקה של המרפק ושבר בשורש כף היד.
ההורים הגישו תלונה במשטרה קריית שמונה, וזו פתחה בחקירה ואף עיכבה את המטפלת. התיק הועבר לפרקליטות אולם נסגר בהמשך. עו"ד עדינה שמיר שמייצגת את ההורים אמרה כי לא קיבלה תשובה מהפרקליטות מדוע נסגר התיק. בדיון היום טען סנגורה של ואקנין כי התיק הקודם נסגר מחוסר אשמה, והפרקליטות אישרה את הדברים. כעת יבחנו המשטרה והפרקליטות אם יש מקום לפתוח מחדש גם את החקירה בתיק זה. אמה של הפעוטה שלפי החשד הותקפה אז הוזמנה להעיד עדות משלימה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
הפגנת הורי ילדי הגן בהארכת המעצר של צוות הגן החשודות בהתעללות
הפגנת הורי ילדי הגן בהארכת המעצר של צוות הגן החשודות בהתעללות
הפגנת הורי ילדי הגן. "התנהגות הנחזית להתעללות שיטתית"
(צילום: אביהו שפירא)
בדיון היום בעניינה של ואקנין התברר כי במהלך החודשיים האחרונים בלבד היא תועדה ב-22 סרטונים שונים שבהם, לפי החשד, התעללה בשמונה ילדים. במהלך הדיונים היום ציין סגן נשיא בית המשפט השלום במחוז צפון, מורן מרגלית: "מהסרטים עולה התנהגות הנחזית, בזהירות המתבקשת, להתעללות שיטתית המשותפת למטפלות והסייעות במעון, וזאת תוך שהצוות מועל באמון שההורים נותנים בו".
פרשת ההתעללות התגלתה לאחר שאחת האמהות הבחינה בהתנהגות בלתי הולמת של אחת המטפלות כלפי ילד, שכללה צעקות וגידופים. בעקבות תלונתה להנהלת המעון, ובהמשך למשטרה ולמשרד החינוך, התחילו בדיקות של מצלמות האבטחה, והתגלו מקרים רבים של אלימות מצד המטפלות כלפי הילדים.
(צילום: אביהו שפירא, משי בן עמי)

עד כה נעצרו עוד ארבע מטפלות, האחרונה שבהן נעצרה אתמול. נציג המשטרה שהגיע היום לבית המשפט אמר כי צוות מיוחד צופה בסרטוני האבטחה במשך שמונה שעות בכל יום, ועד כה אותרו מקרים רבים העולים לכדי התעללות, ובהם מכות, בעיטות, דחיפות בראש, הטחה על מזרון, כיסוי ממושך בשמיכה ועוד.
"רואים בסרטונים את משטר האימה והפחד, את הצלקות הנפשיות שהילדים שלנו ספגו", אמרה היום אחת האמהות ל-ynet. "אנחנו בעצמנו, ההורים, בחרדות. אין לנו יום ואין לנו לילה. זה הרוע בהתגלמותו. אין סיבה אחרת להתנהג ככה לחסר ישע. תינוק בן שנתיים, שעדיין לא מדבר, לא מבין מה קורה סביבו. תינוק רואה אנשים מבוגרים שהוא יכול לסמוך עליהן. כשהדלת נסגרת והיינו הולכים לעבודה, הן היו מתעללות בילדים".
גורם משטרתי אמר היום כי מדובר היה באלימות שיטתית כלפי הילדים בכל הזדמנות. עם זאת, ציין אותו גורם, "לא מדובר במקרה מעודה 2".