"יש עלייה של יותר מ-20% בקריאות לקווי 100"
(צילום: עידו ארז, אסף חן)

ניצב משנה שלומי שגיא, קצין אגף מבצעים במחוז תל אביב במשטרה, התייחס לסיכול חוליית המחבלים בג'נין, ואמר כי "אנחנו פעם אחר פעם מוכיחים לעם ישראל - השוטרים זה השכפ"צ של המדינה". הוא מסר הבוקר (ראשון) עדכון על מצבו של סנ"צ ש', שנפצע באורח קשה בהיתקלות: "מצבו עדיין קשה, מכאן באמת נאחל לו רפואה שלמה".
לדבריו, "זה היה שבוע מאתגר. גם רס"ב אמיר חורי שנרצח בפיגוע בבני ברק וגם סנ"צ ש', מפקד פלגה בימ"מ שנפצע קשה. וכמובן המסתערבים ולוחמי מג"ב".
3 צפייה בגלריה
שוטרי מג"ב בירושלים
שוטרי מג"ב בירושלים
חיילים ושוטרי מג"ב בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
נצ"מ שגיא התייחס בריאיון לאולפן ynet לסיוע שמקבלת המשטרה מצה"ל, גם בערים במרכז הארץ. "בסוף השבוע נערכנו עם אלפי שוטרים למערך אבט"ש", אמר, "נפרסנו בכל רחבי הארץ, גם בתל אביב, אני יכול להגיד לך שחופי הים היו מלאים. בכלל תל אביב הייתה מלאה, וזה מבחינתי סימן טוב". הוא הסביר: "אנשים מסמנים ברגליים שאנחנו לא נותנים פרס לטרור וממשיכים בשגרת החיים".
- בת"א הייתה תחושה שאנשים לא חוששים. באמת סומכים על משטרת ישראל או שזה פשוט 'תל אביבים שחיים בבועה'. "לא רק התל אביבים כל עם ישראל סומך על משטרת ישראל. היא הוכיחה ותמשיך להוכיח את מקצועיותה בתחום הזה. סך הכל אני יכול להגיד שיש עלייה של מעל 20% בקריאות לקווי 100 וכמעט 30% באירועים בהם נדרשת משטרת ישראל להגיב, אבל אנחנו ערוכים ויודעים להגיב".
- אם קיבלתם סיוע מצה"ל זה אומר שאין מספיק כוח אדם. אתם אומרים את זה בפומבי, אז עד כמה המצב חמור? "1,300 חיילים מהר מאוד יחזרו להכשרות שלהם, מקומם צריך להיות בצבא וכרגע זה סיוע שניתן על ידי שר הביטחון. בהמשך כמובן המענה הוא מענה קבע, סך הכל 2.5 שוטרים לאלף תושבים זה מעט מאוד. צריך תגבור מסודר של שוטרים נוספים למשטרת ישראל".
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה בזירת האירוע
קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה בזירת האירוע
על דרישת המפכ"ל לגיוס שוטרים: "צריך תגבור, יש לנו עוד משימות"
( צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
אבטחה בשוק הכרמל תל אביב
אבטחה בשוק הכרמל תל אביב
"תל אביב הייתה מלאה, זה סימן טוב". אבטחה בשוק הכרמל
(צילום: גדי קבלו)
הוא הזכיר כי מלבד הטיפול במתיחות הביטחונית בפנים הארץ, יש למשטרה עוד משימות: "היו פשעים חמורים שהתנהלו בסוף השבוע האחרון ועוד אירועים נוספים של תאונות דרכים וכו'. סך הכל המערך פרוס בצורה מתוחה ביותר ולכן לאורך זמן נידרש לשוטרים נוספים". קצין אגף המבצעים במחוז תל אביב התייחס להכרזה על מצב חירום במשטרה ואמר כי הוא יימשך "עד שנחזיר את תחושת הביטחון לאזרח, עד שנראה שהתקופה הזאת חולפת. אין זמן שאני יכול להגדיר".
- הפיגוע הבא, המפגע הבא, הדקירה הבאה - רק עניין של זמן? "אני מניח שכן, גורמי הטרור רוצים לפגע בנו, אנחנו רואים את זה כמעט מדי יום. את הסיכולים גם של המשטרה גם של צה"ל ושב"כ, של כולם כדי לצמצם את זה שזה לא יגיע לתוך המערך האזרחי. סה"כ הכוחות עושים עבודה מצוינת. את הפיגוע הבא נמנע על ידי מודיעין טוב, היערכות ופריסה נכונה ותגובה מהירה של שוטרים שהוכיחו את אמיצותם".
הוא התייחס לסוגיית חלוקת הנשק לאזרחים וציין כי אינו מוטרד מכך. הוא אמר: "מאז ומעולם תושבי ישראל הלכו עם אקדחים, הכל בסדר. רק צריך להיות זהירים לראות שלפני ששולפים את האקדח מזהים בוודאות את אותו מחבל. מי שיש לו הסכמה לנשק ויודע להשתמש בו, התאמן לאחרונה, זה בסדר גמור". הוא הזכיר את הפיגועים בבאר שבע ובגוש עציון: "הייתה שם תגובה מצוינת של האזרחים. כמובן שעדיף שכוחות הביטחון הם אלה שיבואו במגע".