ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) בחריפות את שביתת ההסתדרות, ואמר לשרים בישיבת הממשלה: "בושה. זה להגיד לסינוואר - רצחת שישה, הנה אנחנו תומכים בך".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים
תקף את השובתים, ולא מתכוון לשנות את החלטת הקבינט. נתניהו
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
השביתה, שהסתיימה בינתיים בעקבות החלטת בית הדין לעבודה, הוכרזה לאחר איתור גופות החטופים, כמעט במקביל להחלטת הממשלה להישאר בציר פילדלפי. אמש הפגינו המונים במרכז תל אביב ובמוקדים רבים אחרים, בהפגנה הגדולה ביותר מתחילת המלחמה.
נתניהו, בהתייחסות ראשונה שלו לשביתה, בחר להפנות את הזעם שלו לשובתים, ועל אף דרישת שר הביטחון יואב גלנט, לא הראה סימן כי הוא מתכוון לבטל את החלטת הקבינט. "צריך להישאר בציר פילדלפי, זה חיוני לביטחון ישראל", אמר ראש הממשלה. "בנוסף לכך, אם נצא משם - יקשו עלינו לחזור לשם. זו עת קריטית במלחמה לשמור על הציר, אחרת לא נוכל למלא את מטרות המלחמה".
נתניהו גם תקף אישית את יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. "זו בושה וחרפה, אנחנו במלחמה. בר דוד מחזק את סינוואר בשביתה הזאת, זה כמו שהם אומרים לו תרצח אנחנו איתך", אמר נתניהו. בתגובה ענה לו שר התקשורת שלמה קרעי: "יצא לו שביתה דרדלה". אז ענה לו ראש הממשלה: "טוב הוא בטח התייעץ עם אשתו".
3 צפייה בגלריה
 ארנון בר דוד בהפגנה בצומת קפלן בגין בתל אביב
 ארנון בר דוד בהפגנה בצומת קפלן בגין בתל אביב
"בטח התייעץ עם אשתו". נתניהו נגד בר דוד שהשבית את המשק
(SATVIEW)
הוא אמר כי "בוודאות נגבה מחיר מחמאס על רצח החטופים. זה לא יעבור לסדר היום". לדבריו, עד עכשיו מוקד המאמץ מול חמאס "היה צבאי, עכשיו מוקד המאמץ יהיה שלילת היכולות השלטוניות. יהיה שינוי בחלוקת המזון והסיוע ההומניטרי".
נתניהו דיבר ארוכות על החשיבות של נוכחות ישראל בציר פילדלפי, ואמר: "אנחנו לא יוצאים משם. זה עניין מדיני אסטרטגי וקיומי למדינת ישראל. אם נצא משם לא נחזור לשם. לא עוד 42 יום, גם לא עוד 42 שנה. זה צינור החמצן של חמאס. ניתן להם שוב פעם להתעצם ולטבוח בנו? מי שרוצה שנצא מפילדלפי חותר תחת השגת מטרות המלחמה. לשווא נפלו כל הלוחמים שלנו? כדי שניתן לחמאס להתעצם שוב?".
ההסתדרות מסרה בעקבותיו דבריו של נתניהו כי "התייחסות ראש הממשלה לשביתת ההזדהות היא עדות נוספת לניתוק שלו. הטענה המסיתה על כך שהקריאה להשבת החטופים שנמקים בעזה עוזרת לסינוואר נועדה להשכיח מהציבור בישראל מי היה זה שהעביר לחמאס מיליארדי דולרים במזוודות. ראש הממשלה, שבמשמרתו קרה האסון הגדול ביותר לעם היהודי מאז השואה, עדיף שישקיע את מאמציו בהחזרת בנינו ובנותינו – חיים ולא בשקיות שחורות".
במהלך המחאות שפרצו אתמול נגד הממשלה בצל רצח החטופים, מפגינים הגיעו בשעות אחר הצהריים לפי החשד לרכב שרד של שב"כ, והצליחו לרסס עליו את הכתובת "ביבי רוצח". שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף התייחס לכך בישיבת הממשלה ואמר כי "מי שקורא לראש הממשלה רוצח צריך להיכנס לכלא". לדבריו, "לא יכולה להיות סלחנות ליאיר לפיד שאומר שראש הממשלה אחראי לרצח החטופים. הוא הפך לשותף של איימן עודה. הממשלה צריכה להוקיע את ההתנהגות הברוטלית הזו נגד ראש הממשלה והשרים".
השר גולדקנופף פנה לנציגת היועצת המשפטית לממשלה, שאל ותקף אותה: "האם מותר לקרוא ככה לאדם רוצח? איך אתם נותנים לזה לקרות?". השר קרעי חיזק את דבריו. "מערכת אכיפת החוק לא תוכל לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'", אמר וביקש להאריך את הצו לסגירת "אל-ג'זירה".
3 צפייה בגלריה
רכב משיירת האבטחה של רה"מ רוסס עם הכיתוב ביבי רוצח
רכב משיירת האבטחה של רה"מ רוסס עם הכיתוב ביבי רוצח
הכתובת שרוססה על רכב השרד של שב"כ. חשודה נעצרה
שר המורשת עמיחי אליהו השיב לו: "יישר כוח אבל יש גם הסתה חמורה ברשתות בישראל. צריך לטפל בהסתה כלפי ראש הממשלה ושרי הממשלה. ערוץ 12 משדר קריאות 'ביבי רוצח'. יש ביטויים קשים שלא עומדים בחופש הביטוי. איפה היועמ"שית?".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לדברי השר גולדקנופף כי הוא לא מקבל הטפות מוסר לא ממנו ולא מאף שר ב"ממשלת האסונות". "צריך להוקיע את התנהגות חסרת הרסן של השרים בממשלה שמביאה אותנו לאסון אחרי אסון", אמר לפיד. "חמאס רצחו את החטופים בדם קר, אחרי שהממשלה הפקירה אותם למות בשבי. כל שר וכל חבר כנסת בקואליציה הזו נושא באחריות. זו המורשת שלהם".