ועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, תתכנס ביום ראשון ותתחיל את עבודתה קרוב לשבועיים לאחר שהרכבתה הושלמה. ל-ynet נודע כי אחד המועמדים לתפקיד הוא פרופ' אריאל בנדור, מומחה במשפט חוקתי מינהלי ופלילי שהיה הדיקן הפקולטה למשפטים ודיקן הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, וכן דיקן בית הספר ללימודים מתקמים באוניברסיטת בר אילן.
1 צפייה בגלריה
פרופ' אריאל בנדור
פרופ' אריאל בנדור
פרופ' אריאל בנדור
(צילום: שאול גולן)
בנדור, שהוא גם בנה של שופטת העליון בדימוס דליה דורנר, עצמו מנוסה בייצוג בבית המשפט העליון ובערכאות משפטיות אחרות, וכתב חוות דעת רבות. הוא משרת במילואים כשופט בבית הדין הצבאי לערעורים. הפרופ' נחשב לאחד המועמדים המובילים, ומתווסף למשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי ולפרקליט הצבאי הראשי לשעבר אלוף שרון אפק.
סער אמר לא פעם כי הוא מתכוון לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לשני תפקידים, ראש התביעה הכללית וראש הייעוץ המשפטי לממשלה, וכל המועמדים לתפקיד ידעו על כך לפני שהתמודדותם נשקלה.
סער אמר זאת גם לחבר הוועדה דן מרידור, שהיה שר משפטים בשנות התשעים ומתנגד לפיצול התפקיד, וגם ליו"ר הוועדה, נשיא העליון לשעבר אשר גרוניס. באחד ממאמריו של המועמד החדש בנדור, שפורסם לפני כמה שנים, כתב הפרופ' כי לא ראוי שהיועמ"ש יטפל בתיקים משפטיים ספציפיים, ועליו להתמקד בהנהגה המקצועית של המערכת המשפטית הממשלתית. במובן מסוים, בנדור רואה עין בעין עם גישתו של שר המשפטים גדעון סער בנושא פיצול התפקיד.
במקביל, שר המשפטים שוחח לאחרונה עם כמה עורכי דין פרטיים כדי שיציגו את מועמדותם לתפקיד. בוועדה, נזכיר, מכהנים גם חבר הכנסת צבי האוזר, עורכת הדין תמי אולמן כנציגת לשכת עורכי הדין ופרופ' רון שפירא, נציג הפקולטאות למשפטים.