תיעוד רצח יזם הנדל"ן בראשון לציון


רצח יזם הנדל"ן בראשון לציון: שלושה חשודים נעצרו, בהם קרוב משפחתו של המנוח

המשטרה עצרה אתמול (שישי) חשוד ברצח יזם הנדל"ן המוכר ניסים אסייג. החשוד שנעצר, קרוב משפחתו של אסייג, בן 59 מראשון לציון, נעצר באשדוד יותר מיממה לאחר האירוע. בנוסף נעצרו שני חשודים נוספים - תושבת ראשון לציון ותושב אשדוד בחשד לסיוע לחשוד לאחר מעשה. המשטרה תבקש הערב מבית המשפט להאריך את מעצרם.
9 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
ניסים אסייג ז"ל
(צילום: אלעד גרשגורן)

יועמ"שים בממשלות נתניהו נגד רפורמת לוין: "ישראל לא תיחשב דמוקרטית"

שני יועצים משפטיים לשעבר בממשלות נתניהו הקודמות תקפו אתמול (שישי) את תוכניתו של שר המשפטים יריב לוין לערוך רפורמה במערכת המשפט, בכנס המשפטנים של התנועה לאיכות השלטון. המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, הפרופ' אליקים רובינשטיין, אמר כי שימוע לשופטים, שהוא אחד מהצעדים שמציע לוין במסגרת הרפורמה שלו, "יהיה מופע מצוין, אך דרך נוראית לבחור שופטים". הוא התייחס גם לפסקת ההתגברות המוצעת, ברוב של 61 חברי כנסת: "זו פוליטיקה של החלשה, אין בכך צורך. בטח לא ברוב של 61 חברי כנסת".
שופט העליון בדימוס מני מזוז, שהיה היועץ המשפטי בין השנים 2004 ל-2010, אמר בכנס כי "התוצאה של פסקת ההתגברות תהיה מדינה ללא הפרדת רשויות. מדינה שיש בה רק רשות אחת ששולטת גם בכנסת וגם במערכת המשפטית. אני לא מכיר בספרות של מדעי המדינה שמדינה כזו יכולה להיחשב כמדינה דמוקרטית". מי שעוד התייחסה לרפורמה היא שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, שאמרה: "רוצים לומר לנו 'נאכיל אתכם ברעל ואתם תאכלו בפה סגור'. אנחנו לא נשתוק".
9 צפייה בגלריה
 "מלחמה נגד הדמוקרטיה". אהרן ברק ויריב לוין
 "מלחמה נגד הדמוקרטיה". אהרן ברק ויריב לוין
"מלחמה נגד הדמוקרטיה". אהרן ברק ויריב לוין
(צילום: אלכס קולומויסקי, אבי מועלם)

אהרן ברק: הדבר המקביל לרפורמה של לוין - מהפכה של טנקים

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק מתגייס למאבק ברפורמה שמקדם שר המשפטים יריב לוין. ברק, שאחראי על "המהפכה החוקתית" שאותה מבקש לוין לבטל, אמר בראיונות לערוצי הטלוויזיה כי ההכרזה על הרפורמה ערב הדיון בבג"ץ על מינויו של אריה דרעי לשר היא "איום על בית המשפט". לדבריו, הדבר המקביל למהפכה הזו הוא "מהפכה של טנקים".
בריאיון לחדשות רשת אמר ברק כי הוא מצר על כך שלוין לא התייעץ עמו לפני אם להכריז על הרפורמה כבר עכשיו או להמתין. "הייתי אומר לו לחכות שבוע-שבועיים שיינתן פסק הדין של בית המשפט העליון, כדי שלא יאשימו אותך בכל מיני האשמות", טען ברק. "אני חושב שזה מעשה פסול, בעיניי זה מעשה בלתי חוקי. זה איום על בית המשפט".
9 צפייה בגלריה
תכנית חוק וצדק מסיבת עיתונאים ציונות דתית בצלאל סמוטריץ
תכנית חוק וצדק מסיבת עיתונאים ציונות דתית בצלאל סמוטריץ
"בוועדת החוקה בראשותי הדיונים יתנהלו כמו בסנאט בארה"ב". רוטמן
(צילום: מוטי קמחי)

רוטמן נגד היועמ"שית: "אם היא לא מסוגלת לייצג את הממשלה, ראוי שתתפטר"

"בית המשפט העליון לקח לעצמו בגניבה את הכוח", טוען ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, בריאיון ראשון בכיסא יו"ר הוועדה. "צעדינו היום בהחלט מכוונים לתיקון ההפיכה השלטונית שביצע אהרן ברק והייתה הכול חוץ מחוקית. המטרה היא לחזור למצב שהיה מקום המדינה ועד שנות ה-90: בית משפט עצמאי וחזק ששומר על זכויות ופועל בהתאם לחוק – אבל אינו מעל החוק ומעל המחוקק".
אמסלם נגד נתניהו
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים )

בכירי הליכוד לא הופתעו מהתקפת אמסלם: "מכינים לנתניהו קדנציה לא פשוטה"

המתקפה חסרת התקדים של ח"כ דוד אמסלם אתמול לא הפתיעה את בכירי הליכוד, שחזו בו "מסתובב עם בטן מלאה" במסדרונות הכנסת. לפי הבכירים, מהיום שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע על זהות יו"ר הכנסת - ולמעשה תעדף את אמיר אוחנה על פניו - אמסלם מסתובב בתחושה שהדבר נובע מ"מניעים גזעניים". מחוץ לביתו אמר השר לשעבר: "נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים".
9 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
"לנקוט בפעולה מיידית". המסר של דוברו של אבו מאזן לארה"ב
(צילום: רויטרס )

הפלסטינים פנו לארה"ב, ומגיבים על הסנקציות: "לא ירתיעו אותנו"

הנשיאות הפלסטינית התייחסה אמש להודעה על סנקציות ישראליות נגד הרשות, ודוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, נביל אבו רדינה, אמר כי "הצעדים שעליהם הכריזה ממשלת הכיבוש בתגובה למהלך הפלסטיני נידונים ונדחים". הוא קרא לקהילה הבינלאומית, ובראשה הממשל האמריקני, "לנקוט בפעולה מיידית כדי לעצור את האיומים הישראליים", שלטענתו מנוגדים לכל ההחלטות הבינלאומיות. "ממשלת הכיבוש הקיצונית מבקשת להסלים ולגרור את האזור לפיצוץ, ומתעלמת בבוטות מהחוק הבינלאומי, המחייבת עמדה בינלאומית נגדית ונחושה", הוסיף.
החגיגות במתחם קבלת הפנים של המחבל ששוחרר מהכלא

דגלי פלסטין הונפו לאחר שבן גביר הורה "למנוע חגיגות", כוחות מג"ב הגיעו לבית המחבל ששוחרר

כוחות מג"ב הגיעו אמש לכפר עארה ופשטו על מתחם בו נערכה קבלת הפנים למחבל כרים יונס, שרצח את רב"ט אברהם ברומברג בשלהי שנת 1980, ושוחרר אחרי 40 שנות מאסר. הכוחות, יחד עם שוטרי מרחב מנשה, הגיעו למקום לאחר הנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהורה עם שחרורו אתמול מהכלא שלא לאפשר חגיגות המוניות בכפרו של המחבל. שוטרי מג"ב, שהגיעו בכוחות מתוגברים, מנעו את הנפת דגלי פלסטין ופתח.
9 צפייה בגלריה
קווין מקארתי
קווין מקארתי
לאחר 4 שנים - רפובליקני שוב מחזיק את הפטיש של יו"ר בית הנבחרים. מקארתי הבוקר
(צילום: רויטרס)

סוף לפארסה בבית הנבחרים: מנהיג הרוב הרפובליקני נבחר ליו"ר אחרי 14 ניסיונות כושלים

לאחר 14 סבבי הצבעה שבהם כשל בהשגת הרוב הדרוש, מנהיג הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי הצליח הבוקר להיבחר ליו"ר בית הנבחרים, והוא יחליף את הדמוקרטית ננסי פלוסי, שישבה בראש הבית מאז 2019. ההצבעה לבחירת היו"ר החלה ביום שלישי, ונמשכה עד היום בגלל מרד של רפובליקנים אולטרה-שמרנים, שסירבו לתמוך במועמדותו של מקארתי. לאחר הניצחון בהצבעה ה-15 אמר מקארתי לכתבים כי הוא "שמח שזה נגמר".
9 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בדימונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שני הרוגים בתאונה בדימונה, רופא מיפיע נהרג בכביש 6

שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נהרגו אמש בתאונת דרכים בין רכב לאופנוע ברחוב העמל בדימונה. צוותי מד"א פינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותם. מאוחר יותר, בתאונה בכביש 6 לדרום סמוך למחלף אליקים נהרג ד"ר סארי מגאמסה, צעיר בן 29 מיפיע. התאונה הייתה בין רכב פרטי למשאית. נהג המשאית, גבר בשנות ה-50 לחייו, פונה במצב קל לבית החולים רמב"ם בחיפה.
9 צפייה בגלריה
מוחמד מהדי קראמי
מוחמד מהדי קראמי
לא זכה לשוחח עם משפחתו לפני שנתלה. אלוף הקראטה קראמי
(מתוך טוויטר)

איראן הוציאה להורג אלוף קראטה ומאמן ילדים, ועצרה שף שפרסם מתכון לקציצות

איראן הוציאה הבוקר להורג שני צעירים בטענה שהורשעו בהריגת איש בסיג', מיליציית המתנדבים הצבאית-למחצה שכפופה למשמרות המהפכה ומסייעת בדיכוי ההפגנות. לפי CNN, אחד מהשניים היה אלוף קראטה - והשני מאמן ילדים מתנדב. בכך עלה לארבעה מספר האנשים שידוע שהוצאו להורג בעקבות מחאת החיג'אב.
9 צפייה בגלריה
אובידיו גוזמן בתמונה שהופצה לאחר מעצרו
אובידיו גוזמן בתמונה שהופצה לאחר מעצרו
אובידיו גוזמן בתמונה שהופצה לאחר מעצרו
(צילום: רויטרס)

מקסיקו: 29 הרוגים בחילופי ירי במבצע שבו נעצר בנו של ברון הסמים "אל צ'אפו"

מבצע המעצר שבו נלכד ביום חמישי בערב אובידיו גוזמן, בנו של ברון הסמים חואקין "אל צ'אפו" גוזמן הכלוא בארה"ב, התדרדר לסדרת אירועי ירי שהפכו את העיר קוליאקאן בצפון מקסיקו לאזור מלחמה, ושבה נהרגו לפחות 29 בני אדם. שר ההגנה של מקסיקו לואיס קרסנסיו סנדובל תיאר אתמול את הקרבות העזים, שבהם נהרגו 10 אנשי צבא ו-19 בני אדם הנחשדים כחברים בקרטל הסמים סינלואה.
9 צפייה בגלריה
בית הספר ב ווירג'יניה וירג'יניה ניופורט ניוז שבו תלמיד בן 6 ירה ירי ב מורתו מורה אלימות ארה"ב ארצות הברית
בית הספר ב ווירג'יניה וירג'יניה ניופורט ניוז שבו תלמיד בן 6 ירה ירי ב מורתו מורה אלימות ארה"ב ארצות הברית
זירת הירי בווירג'יניה
(צילום: WVEC via ABC/Handout via REUTERS)

ארה"ב: בן 6 ירה במורתו בזמן ויכוח בכיתה

ילד בן 6 ירה אתמול במורתו בעיר ניופורט ניוז שבמדינת וירג'יניה. המורה, בשנות ה-30 לחייה, פונתה לבית החולים כשהיא בסכנת חיים, אך בהמשך השתפר מעט מצבה. לפי החשד, הירי התבצע במהלך ויכוח בין השניים בכיתה. מפקד משטרת ניופורט ניוז, סטיב דרו, הבהיר כי הירי לא היה תאונה - וכעת החוקרים מנסים להבין מהיכן השיג הילד את האקדח.