תיעוד מיוחד משיירות הפינוי של תושבי עזה מצפון הרצועה אל האזורים הדרומיים, המאובטחות בידי חיילי צה"ל: עיתונאי זר צילם חייל כשהוא קורא בעברית: "אם יש פה ישראלים, או דוברי עברית בשיירה - לא לפחד להגיע אלינו". זאת מחשש שבין העזתים הצועדים מועברים גם חטופים ישראלים, ובמטרה לאפשר להם להגיע אל החיילים בבטחה. ככה זה נראה ונשמע:
כתב זר תיעד: חייל קורא לישראלים בשיירות העזתים

בתוך כך מפרסם היום (חמישי) דובר צה"ל שיחה בין תושבות עזתיות, המתארות כיצד אנשי חמאס מפריעים לפינוי התושבים, בוזזים אותם ומורים להם לחזור בחזרה. "חמאס מגרש ומחזיר כל מי שיורד דרומה", אומרת אחת מהן, "אתמול החזיר את כל האנשים". האחרת שואלת: "הוא משתמש בהם כמגן?", ונענית: "כן, חבל לצאת. לא לצפון ולא לדרום. זורקים אותם בדרך ולוקחים את החמורים שלהם. אומרים להם קדימה, תחזרו ברגל. באלוהים הם משגעים את האנשים". האזינו לשיחה:
דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי בפניה לתושבי עזה לנוע דרומה
(צילום: דובר צה"ל )

1 צפייה בגלריה
מפונים מהעיר עזה
מפונים מהעיר עזה
מפונים מהעיר עזה
( צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
בנוסף, פרסם צה"ל מספר טלפון וערוץ טלגרם ייעודי עבור שליחת הודעות של תושבי עזה שחמאס מונע מהם לנוע דרומה למען ביטחונם. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה לתושבי עזה: "הכוח שלכם חזק משאתם חושבים! שתפו אותנו אם חמאס מונע מכם לנוע דרומה בחשבון הטלגרם במספר המצורף! אתמול פרסמנו את שמו ותפקידו של אחמד ציאם - מפקד פלוגה בחמאס שמנע מכאלף תושבים בבית החולים אלרנתיסי לנוע דרומה לנחל עזה ולהגן על עצמם. היום אנחנו חושפים הוכחה נוספת לניסיונות של חמאס - הקלטה של שיחה בין שתי תושבות עזה שאומרות אתם מה שכולכם יודעים: חמאס מונע בכוח מתושבי צפון הרצועה להתפנות כדי שימשיכו להיות מגן אנושי עבור המחבלים שלו!".
בשעות האחרונות, במבצע משולב של צה"ל והרשות הפלסטינית, מוצאים כעת בשיירה גדולה כאלפיים עזתים מיריחו לתוך עזה. מדובר בקבוצה גדולה של עזתים שברחו לרשות ורוכזו ביריחו, חלקם עם אישורי עבודה בישראל, ואחרים שב"חים שיש לגביהם חשש שיבצעו פיגועים אם יישארו בישראל או באיו"ש.
צפו: לוחמי צה"ל מניפים דגל ישראל ושרים "התקווה" בחוף עזה

בתוך כך, מוקדם יותר תועדו חיילי צה"ל מחטיבת הגפן, כשהם מניפים את דגל ישראל ופוצחים בשירת המנון "התקווה" בעודם עומדים על חוף הים של עזה.