פעילי מחאת הנכים עלו הבוקר (ראשון) על כיסאות גלגלים על מפגש הכביש-מסילה הסמוך לעתלית. בשל כך הופסקה למשך כשעה תנועת הרכבות בקטע המסילה שבין תחנות חוף הכרמל ובנימינה, וחלו שינויים ועיכובים. מרכבת ישראל נמסר רכבות מצפון הסתיימו בחיפה חוף הכרמל, ורכבות מדרום הסתיימו בתחנת בנימינה. המשמעות - תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב הופסקה בבוקר הכי עמוס בשבוע.
ברכבת ישראל המליצו לנוסעים להיעזר בשירותי תחבורה ציבורית חלופית. צוותי רכבת ישראל ומשטרה הוזעקו למקום.
מרכבת ישראל נמסר לאחר פינוי החסימה: "תנועת הרכבות באזור עתלית חודשה בדקות האחרונות, אך ברכבת ישראל מדגישים כי יעבור זמן רב עד חזרת שירות הרכבות לסדרו, וזאת עקב השיבושים הכבדים שנרשמו בתנועת הרכבות בכל הארץ, בשל חסימת מסילה ראשית לזמן רב במהלך שעות העומס ביום הראשון. מסילות הברזל הנן תשתית קריטית, המשרתות מאות אלפי נוסעים מידי יום".
מדובר בפעם השלישית בחודש האחרון שארגוני הנכים חוסמים את תנועת הרכבות ביום ראשון בבוקר. הארגונים מפגינים זה כמה שבועות במחאה על הפערים ביישום חוק הנכים, שעתיד להיות מיושם במסגרת תקציב המדינה הקרוב, באיחור של כמעט שנתיים.
אייל כהן מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" שחסמה את המסילה אמר כי "נמשיך לפגוע באופן סדיר ואף מספר פעמים ביום פגיעה אנושה למשק הישראלי ולקופת האוצר עד להעברת כלל הכספים וקבלת כל התנאים שהצבנו למשרד האוצר ולעומד בראשו".
סלע המחלוקת הוא ניסיונות אגף התקציבים במשרד האוצר לגרוע חצי מיליארד שקלים ויותר, המיועדים ליישום המלא של חוק הנכים. לטענת הארגונים, תחשיבי משרד האוצר מחושבים לפי ערכם היום, ולא לפי ערכם בסוף ינואר 2019 כמחויב בחוק. כך למעשה מטיל משרד האוצר "קנס ריבית" על ציבור הנכים בגין האיחור ביישום חוק הנכים בעקבות הפלונטר הפוליטי שליווה אותנו בשנתיים האחרונות.
במקביל להוספת סעיפים תקדימיים ולא חוקיים, שני השינויים הללו גורעים מאות מיליוני שקלים ועתידים לפגוע בתוספות שונות שתוכננו במסגרת החוק, בין היתר תוספת מלאה לנכים הקשישים, רפורמה בקבלת קצבת סיעוד למתמודדי נפש ועוד.
הארגונים דורשים משר האוצר אביגדור ליברמן ומשר הרווחה מאיר כהן לאמץ את מתווה הארגונים ליישום מלא של חוק הנכים.