(צילום: ירון ברנר)

ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד) אמר היום (ד') בריאיון באולפן ynet כי המפלגה תכבד כל החלטה של היו"ר בנימין נתניהו, גם אם יחליט לחתום על הסדר טיעון וגם אם יחליט להמשיך במשפט. הוא הוסיף כי "אנשים מקווים לראות את נתניהו בבית הסוהר, השנאה הזאת מפתיעה אותי".
2 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
שטייניץ. על התנהלות הממשלה בגל האומיקרון: "בושה לאומית"
(צילום: קובי קואנקס)
שטייניץ אמר כי אם נתניהו יחליט לחתום על הסדר טיעון, "לליכוד זה לא טוב. מותר לו כמובן גם לשקול את השיקול האישי שלו". על קרבות הירושה בליכוד, הוא אמר כי "זה מוקדם מדי, עוד אין החלטה של נתניהו, אנחנו לא יודעים מה קורה בדיוק".
הוא הוסיף כי "אני נדהם לראות לפעמים את השנאה של יריבים פוליטיים. אני שומע את הדיבורים של חלק מהאנשים, אני שומע את אהוד אולמרט, אהוד ברק, כמה אנשים מהשמאל שפשוט מקווים לראות את נתניהו בבית הסוהר. השנאה הזאת מפתיעה אותי, היא מבישה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
נתניהו בבית המשפט. "עוד אין החלטה, אנחנו לא יודעים מה קורה"
(צילום: AFP)
שטייניץ התייחס גם לסערת "הריגול המשטרתי" ואמר כי "לגבי שרים וחברי כנסת, יש מגבלות מאוד מאוד ברורות. נדמה לי שמותר להאזין להם רק במקרים של חשד לטרור ולרצח". הוא הוסיף כי "יש אמת במה שאומרת המשטרה. אנחנו רוצים שהיא תמגר את הפשע המאורגן, את האלימות, את הסחר בנשק לא חוקי, שתמנע מפדופילים לתקוף אותנו ובוודאי טרור. אבל יש חשש שקודם משתמשים בכלים האלה ואחר כך הולכים לבית משפט ומבקשים אישור".
על התנהלות הממשלה בגל האומיקרון ועל הצהרת שר האוצר אביגדור ליברמן כי יפעל לביטול התו הירוק, אמר שטייניץ כי "זה לא כל כך חשוב כי מרימים ידיים. גם במערכת החינוך לא חיסנו את הילדים ועכשיו רוצים לאפשר לילדים לבוא באופן חופשי. גם אם אין להם סימפטומים, אבל הם ידביקו אחר כך את סבא וסבתא ואת ההרים. הממשלה לוקחת סיכון על הבריאות. האומיקרון גורם למחלה פחות קשה אבל אולי הוא גורם ללונג קוביד ואנחנו לא ידועים. יש כאן הימור עצום. זו בושה לאומית".
מה אפשר לעשות? "עדיף סגר של שבועיים שבו הכלכלה ממשיכה לנשום, זה לא שאתה מאבד את כל הכלכלה, ואז יציאה מדורגת והנמכה משמעותית של התחלואה. לא רק מבחינה בריאותית זה עדיף, גם מבחינה כלכלית. המדינה תיפגע פחות ממצב של דשדוש ברמת תחלואה גבוה".