ה"חגיגות" בחווארה בחודש שעבר
(מתוך פייסבוק)

שלושה שבועות אחרי שנערי גבעות התפרעו בכפר הפלסטיני חווארה, ניפצו חלונות כלי רכב ויידו אבנים שמהן נפצע בין היתר ילד בן 3, נעצרו הבוקר (יום ד') 17 חשודים. ב-ynet פורסם השבוע כי בשב"כ ובמשטרת מחוז ש"י חוקרים את אותם אירועי אלימות שביצעו פעילי ימין צעירים בשומרון, ושמעצרים צפויים בקרוב.
5 צפייה בגלריה
יידוי אבנים בחווארה
יידוי אבנים בחווארה
נזק נגרם לבתי עסק, פלסטינים נפצעו
30 כלי רכב נסעו אז בשיירה דרך הכפר לכיוון יצהר. כמה מאותם כלי רכב עצרו בחווארה, ונוסעיהם ירדו כשהם אוחזים בידיהם אלות, אבנים וחפצים וגרמו נזק רב לבתי עסק, כלי רכב ורכוש ופצעו פלסטינים.
הצעירים היהודים "חגגו" שם את שחרורו מהכלא של חברם, נער שהואשם בזריקת רימון הלם לעבר בית של פלסטיני. להגנתם הם טענו כי גם לעברם הושלכו אבנים.
5 צפייה בגלריה
יידוי אבנים בחווארה
יידוי אבנים בחווארה
ה"חגיגות" בחווארה
הבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של 17 חשודים תושבי יהודה ושומרון, ירושלים וצפון הארץ, בהם קטין, וזאת לאחר שהוצא נגדם צו מעצר וצו חיפוש מבית המשפט. החשודים הובלו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י ובהתאם להתפתחות בחקירה יוחלט אם להביא חלקם לדיון בעניינים בבית המשפט.
במשטרה אמרו כי "עם קבלת הדיווח על האירוע הורה מפקד המחוז, ניצב עוזי לוי, למנות צוות חקירה מיוחד ביחידה המרכזית של המחוז לחקירת האירוע והנחה לעשות שימוש בכלל היכולות והאמצעים העומדים לרשותם במטרה להביא לתפיסת העבריינים ומיצוי הדין עימם בחומרה". כבר בתחילת החקירה הוצמד פרקליט מלווה מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, כדי לסייע בהגעה להגשת כתבי אישום נגד המעורבים, או לכל הפחות חלקם.
אחיו של אחד מ-17 העצורים טען כי מדובר ב"מעצרי ראווה", כלשונו. "מטרתם כפולה - להראות לארגוני השמאל הקיצוני שפועלים ביד קשה נגד המתננחלים, וללמד את מעט היהודים שנשארו עדיין עם ראש מורם וגאווה יהודית שאם מרביצים לך תברח - או תושיט את הלחי השנייה. חס ושלום להחזיר ולהשיב מנה אחת אפיים", אמר האח. "מדינת ישראל שללה הבוקר מאזרחיה את הזכות הבסיסית להגנה עצמית".
בסרטונים שהופצו מחווארה בערב התקרית, נראו הנערים נוסעים במכוניות, וכשחצי מגופם של חלק מהם מחוץ לרכב. הם צפרו ונסעו בסיבובים סביב הכיכר המרכזית בכניסה לכפר, והמשיכו לתוך היישוב עם שירים וריקודים. כוחות צבא שהגיעו למקום הפרידו בין המעורבים.