דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמו של רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד (34), שנהרג מפיצוץ מטען חבלה במרחב פרוזדור נצרים שברצועת עזה. פלד התגורר בראש העין, והוא שירת כמפקד פלוגת הסיוע המנהלתית בגדוד 8119 בחטיבה 16. באזרחות התנדב פלד בארגון "חסד חיים ואמת" - שעוזר למשפחות אבלות.
2 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
פלד נהרג כאמור מפיצוץ מטען חבלה, בתקרית שנחשבת יחסית חריגה בשל מיקומה. מטען החבלה הוטמן על ידי מחבלי חמאס במרחב שבו אמורה להיות לצה"ל שליטה מבצעית גבוהה - מזה יותר מחצי שנה. הפיצוץ אירע בעת נסיעה של שיירה מנהלתית של כוח חימוש מגדוד המילואים שפועל בפרוזדור נצרים. ראש העין וארגון יד לבנים מסרו כי הם אבלים על נפילתו של תושב העיר. מפרוץ המלחמה נפלו בקרבות 691 חיילים, בהם 331 מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועה בסוף אוקטובר אשתקד.
יוסי הרשקוביץ, חברו של יותם, ספד לו ואמר כי "השבת יצאה עם בשורה קשה מנשוא. חברי הטוב יותם פלד ז"ל נהרג בעזה בפעילות מבצעית. הלב ממאן להאמין. יותר, מעבר להיותו מפקד וחבר קרוב - היה נשמה ענקית. אין מילים לתאר את האובדן הקשה". דניאלה דולב יפת, הוסיפה: "בן אדם זהב, אין אנשים כאלה בעולם. תודה יותי, לא אשכח אותך".
דרור לוי ספד גם כן, וכתב: "יותם חבר יקר, המילה 'הותר לפרסום' תמיד מכניסה אותי ללחץ והפעם זה היית אתה לצערי הרב. תשמור עלינו מלמעלה".
חן, חברו של יותם, ספד לו: "חבר הילדות הכי טוב, תמיד הערצתי ורציתי להיות לצידך. לימדת אותי להיות יותר טוב. התנהגת בכבוד ואהבה ענקית להורים, לסבא וסבתא, ולאחיך ואחותך. לא שמעתי אותך מקלל או מאחל רע למישהו. לא זוכר אותך כועס. תמיד מחייך ונותן הרגשה נעימה ונוחה. זוכר שתמיד רציתי לישון אצלך, דאגת שיהיה לי טוב. אתה היית המודל שלי להצלחה ולטוב, ועכשיו אני מבין שזה הכי טוב שאפשר. אתה טוב מדי בשביל העולם הזה, אי אפשר לעכל".
בארגון "אחים לסמל" של אוהדי מכבי תל אביב, שאותה יותם אהד, הזמינו את הציבור ללוות אותו למנוחות בהלווייתו שתתקיים מחר בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בראש העין. "הלחימה בעזה גבתה עוד קורבן מהיציעים שלנו, יותם פלד משער 8. אנו מזמינים את כולם והאוהדים הצהובים בפרט ללוות בדרכו האחרונה את יותם. אחים ואחיות לסמל לא שוכחים", מסרו.
2 צפייה בגלריה
פרוזדור נצרים רצועת עזה
פרוזדור נצרים רצועת עזה
ציר נצרים
(צילום: דובר צה"ל)
בתחילת השבוע הודיע דובר צה"ל על נפילתו בקרב של סמל עומר גינזבורג (19) מקריית טבעון, לוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים. גינזבורג נפל בקרב באזור חאן יונס, במהלך פשיטת אוגדה 98 על יעדי טרור בעיר. הוא נהרג מירי צלף - שנה ויום לאחר גיוסו לצנחנים.
אלפים ליוו אותו למנוחות, שם ספדה לו אמו מיה גינזבורג: "אתה נוכח ונמצא איתנו בכל רגע, בכל מקום, הגעת לעולם נשמה גדולה ושמחה אוהבת ומחייכת". לדבריה, "גדלת להיות האדם המאושר, החזק, המנהיג והאוהב. אני יודעת שהיית בדיוק במקום שבו רצית להיות, אפילו ברגע האחרון שלך. זכינו, אני ואבא, לגדל אותך, ללמוד ממך, לאהוב אותך ולקבל ממך כל כך הרבה אהבה.
"כמעט כל מי שפגשת בדרכך הקצרה זכה לקבל ממך את האור הפנימי הזה. מיקה זכתה בליבך הגדול ואתה זכית בלב הענק שלה. נותרנו עכשיו בלעדיך ונישאר חזקים בזכותך, כי זה מה שהיית רוצה ואנחנו אוהבים אותך", הוסיפה.