עדינה זהבי, אם ל-8, נספתה בשריפה הלילה (בין שבת לראשון) ביישוב כוכב יעקב לאחר שחילצה את משפחתה מהלהבות. זהבי הוציאה את ילדיה מהבית הבוער, אך מאוחר יותר נפטרה משאיפת עשן. בעלה אריה זהבי סיפר: "כמו לביאה חילצה את הילדים שלנו מתוך האש והעשן".
2 צפייה בגלריה
עדינה זהבי ז"ל עם בן זוגה
עדינה זהבי ז"ל עם בן זוגה
בני הזוג זהבי. "דמות ענקית שזכיתי לחיות לצידה"
(באדיבות המשפחה)
הדירה שנשרפה בכוכב יעקב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
סמוך לשעה 02:30 הלילה פרצה שריפה בבית המשפחה בכוכב יעקב בבנימין, כפי הנראה בשל התלקחות סוללה של אופניים חשמליים. עדינה יחד עם בעלה, חילצה את הילדים ממיטותיהם וכשפינתה את הילד האחרון היא קרסה כתוצאה משאיפת עשן, ולאחר מכן נפטרה.
בשריפה נפצעו בעלה ושבעה מילדיה. ילד בן 8 נפגע באורח בינוני והשאר באורח קל. זוג ושני ילדים שגרים ביחידת המשנה של המשפחה נפגעו גם הם משאיפת עשן ומצבם קל. שמונה תושבים שבאו לסייע נפגעו באורח קל משאיפת עשן והבוקר שוחררו לבתיהם. אנשי הכיבוי מכוכב יעקב ומהיישובים הסמוכים השתלטו על האש. הפצועים מטופלים במרכז הרפואי הדסה שעדכן כי הילד מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ במצב בינוני ובהכרה ושאר הפצועים במצב קל וישוחררו בקרוב. בסך הכל פונו לטיפול רפואי 17 נפגעים מהשריפה.
אריה זהבי אמר הבוקר: "אשתי האהובה פעלה כמו לביאה. היא חילצה את הילדים שלנו אחד אחרי השני מתוך הלהבות ומתוך העשן. עדינה הייתה חברה של כולם והייתה אשת חסד גדולה. אני המום ולא מוצא את המילים על האובדן ועל הדמות הענקית שזכיתי לחיות לצידה".
2 צפייה בגלריה
הדירה שנשרפה בכוכב יעקב בבנימין
הדירה שנשרפה בכוכב יעקב בבנימין
הדירה שנשרפה בכוכב יעקב בבנימין
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, הגיע הלילה לבית הבוער ועסק באירוע עם צוות היישוב וצוותי הכיבוי והרפואה. "אנחנו בזירה קשה מאוד של בית שהתלקח במהירות על יושביו. הייתה כאן פעולת גבורה ענקית של אם המשפחה עדינה, יחד עם בעלה שנכנסו לבית הבוער ואפוף העשן פעם אחר פעם וחילצו את הילדים ממיטותיהם מתוך האש והעשן. עדינה שמה את חיי משפחתה לפני חיי עצמה בגבורה אדירה ובכך מסרה את נפשה כדי להציל את ילדיה. בשעה הקשה הזו אנו עוטפים את בני המשפחה שנמצאים בבתי החולים ויחד עם צוות היישוב כוכב יעקב נותנים מענה קהילתי", אמר גנץ.
חברתה הקרובה רחל לף: "עדינה הייתה החברה שכולם רוצים. תמיד ידעה לקלוט מי צריך עזרה והושיטה יד תומכת בלי לעשות מזה עניין. היא לא דיברה אלא פשוט עשתה. עדינה הייתה לצידנו ולצד שאר החברות ברגעים שמחים וגם קשים. היא ראתה תמיד את אלה שזקוקים ליחס ולא ויתרה עליהם. היא עסקה עם תלמידות בחינוך המיוחד, התחברה אליהן מאוד והביאה אותן אליה הביתה לביקורים".
לפני 20 שנה בדיוק עלתה עדינה לארץ מארצות הברית. כאן הכירה את בעלה אריה ויחד הם גידלו משפחה גדולה ביישוב כוכב יעקב. צוותים מקצועיים של מועצת בנימין יחד עם היישוב מלווים את המשפחה ואת הקהילה.