2 צפייה בגלריה
סיום קורס לוחמות מפקדות טנקים
סיום קורס לוחמות מפקדות טנקים
(צילום: דובר צה"ל)
ברקע החשש מפגיעה בכשירות המבצעית, הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט אמש שלא ינהיג עוצר יציאות כמו בעבר - אך יציאות הלוחמים ביחידות הקרביות יצומצמו בשבועיים הקרובים בניסיון להפחית את תחלואת הקורונה בשורות הצבא.
המטרה, לפי צה"ל, היא להשאיר עתודות של לוחמים בגזרות הבט"ש, כך שצמצום היציאות יתבטא בעיקר בקרב גדודי יבשה שמתאמנים. כמו כן, כלל אימוני המילואים שתוכננו עד סוף החודש, למעט אימונים חריגים, בוטלו.
לפי הנתונים המעודכנים של צה"ל, מדי יום מצטרפים 1,000 מאומתים חדשים - כשנכון להיום ישנם 6,380 מאומתים ו-6,920 מבודדים בבית.
בצבא חילקו מאות אלפי ערכות בדיקת אנטיגן ליחידות השונות. כמו כן, מהיום מגבלת ההתקהלות עודכנה ל-100 איש בחלל סגור ו-200 בשטח פתוח, בכפוף לעטיית מסכות והקפדה על ריחוק חברתי. במקביל נערכים בצה"ל להקים מתחמי מבודדים ומאומתים ביחידות עצמן.
2 צפייה בגלריה
צמצום יציאות לגדודים שמתאמנים
צמצום יציאות לגדודים שמתאמנים
צמצום יציאות לגדודים שמתאמנים
(צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים אתמול הערכת מצב באשר לשמירת הרצף התפקודי בצה"ל, בדגש על יחידות מבצעיות ומיוחדות כמו ההגנה האווירית, הצוללות ומתקנים קריטיים. בדיון הנחה הרמטכ"ל את פיקוד העורף "להיכנס מתחת לאלונקה" ולסייע למשק הישראלי, למשרד הבריאות ולמערכת החינוך ככל האפשר.
גם קיצור הבידוד לכוחות הביטחון נידון - אך אין התקדמות בנושא. "אם הבידוד לא יקוצר לא יהיה מי שיעשה בט"ש בעוד שבועיים", אמר אתמול קצין בכיר בהתייחסו לחשש שיחידות שתופסות קו יישארו ללא לוחמים. "חייבים לשנות את מודל הבידודים בצה"ל. הדגש הוא לשמור על רציפות תפקודית, אבל עם בידודים כאלה ארוכים, ובקצב הזה, זה יהיה בלתי אפשרי". בנוסף לפגיעה בפעילות המבצעית, היקף הבידודים העצום הביא לעצירתם של קורסי פיקוד והכשרה.
פורסם לראשונה: 13:59, 11.01.22