1 צפייה בגלריה
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט והתחנה שבה לפי החשד נרצח
בית משפט השלום בראשון לציון האריך בצהריים (יום ה') בחמישה ימים את מעצרו של הנער בן ה-16 החשוד ברצח דסטאו ביסט בימי מבצע שומר החומות.
השבוע שינתה המשטרה את גרסתה, כחודשיים לאחר חשיפת הפגיעה בביסט, שנהרג בתאונת פגע וברח בסוף חודש מאי. בדיון בבית המשפט ביום שני האחרון היא הודיעה כי בידיה ראיות שמראות כי ביסט נרצח - ולא נהרג בתאונת דרכים תמימה.
ריאיון עם בתו של דסטאו ביסט באולפן ynet
(צילום: משה מזרחי)

ביום ראשון עצרה המשטרה את החשוד, נער בן 16 מרמלה, שלפי החשד רכב על אופניים חשמליים ופגע בביסט שנפצע קשה מאוד ומת מפצעיו לאחר כשבועיים.
ביסט היה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס ליד הקניון ברמלה, ועל-פי עדויות, שני רוכבי אופניים חשמליים הגיחו במהירות לכיוון התחנה, פגעו בו, הטיחו אותו לרצפה – ופצעו אותו קשה מאוד. הוא אושפז בבית חולים כשהוא מורדם ומונשם, עד שהלך לעולמו. משטרת מרחב שפלה לא פרסמה את דבר מותו של ביסט, שנחשף ב-ynet.
עו"ד חיים בלייכרעו"ד חיים בלייכר
אחרי שינוי הגרסה של המשטרה, אמרה מולו ביסט, בתו של דסטאו, כי היא לא הופתעה. "אם לא היינו מתעקשים במשפחה אז זה היה עובר כתאונת דרכים תמימה", היא אמרה בריאיון לאולפן ynet מוקדם יותר השבוע. "היו שם עדים שסיפרו שפגעו בו בכוונה. היו שם עדים שעמדו בתחנה שאמרו שבאו בעוצמה, פגעו בו בכוונה וזה מה שאמרנו למשטרה. שיבדקו, שאבא שלנו נרצח על רקע לאומני".
כמה מבני משפחתו של ביסט הגיעו היום אל הדיון בהארכת מעצר החשוד. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמלווה את המשפחה, מסר לאחר הדיון: "כפי שהמשפחה טענה בתחילה, החשד לרצח מתחזק. אנו מקווים שעתה ימוצה הדין עם הרוצחים וכל המסייעים להם".