(צילום: אלכס בורטמן)

שר הביטחון בני גנץ ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפויים לדון בתרגילים צבאיים אפשריים שיכינו לתרחיש הגרוע ביותר, כהכנה לתקיפת מתקני הגרעין של איראן. כך אמר הלילה (יום ה') גורם אמריקני בכיר לסוכנות הידיעות רויטרס. הגורם הוסיף כי מדובר ב"מוצא אחרון", אם המגעים הדיפלומטיים עם טהרן ייכשלו.
לדברי הגורם, באוקטובר האחרון הציגו ראשי הפנטגון ליועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן סקירה של כל האופציות הצבאיות הקיימות כדי להבטיח שאיראן לא תוכל לייצר נשק גרעיני. "אנחנו נמצאים במצב הזה בגלל שהתוכנית הגרעין של איראן מתקדמת לנקודה שמעבר להיגיון המקובל", אמר הגורם. עם זאת, הוא הביע תקווה שהמשא ומתן עם טהרן יצליח.
2 צפייה בגלריה
מטוסי קרב של צה״ל מסוג F-15 ליוו היום שני מפציצים אמריקאים מדגם B-52 מעל שמי מדינת ישראל
מטוסי קרב של צה״ל מסוג F-15 ליוו היום שני מפציצים אמריקאים מדגם B-52 מעל שמי מדינת ישראל
"תוכנית הגרעין האיראנית מתקדמת לנקודה שמעבר להיגיון המקובל". מטוסי קרב של צה"ל ומפציצים אמריקניים
(צילום: דובר צה"ל)
בביקורו בוושינגטון ייפגש גנץ גם עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. לפני המראתו הלילה אמר גנץ כי "בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית. איראן היא איום על שלום העולם, על האזור ומבקשת להפוך לאיום קיומי על ישראל. נדון בדרכי הפעולה האפשריות כדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור".
שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות צפויות להתחדש היום במקביל לביקורו של גנץ. אמש הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי רוב מאלי, השליח המיוחד של ארה"ב לענייני איראן, יטוס לווינה בסוף השבוע כדי להצטרף לשיחות.
במקביל, ראש המוסד דדי ברנע ממשיך בשיחות שלו בארה"ב וצפוי לחזור לארץ היום. ל-ynet נודע שברנע הציג לאמריקנים שורה של חומרים מודיעיניים עדכניים בנוגע להתקדמות בתוכנית הגרעין האיראנית וקמפיין הטרור הבינלאומי של איראן.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון בני גנץ פגישה עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין
שר הביטחון בני גנץ פגישה עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין
גנץ ואוסטין, ביוני
(צילום: רויטרס)
ברנע, נזכיר, התבטא בעניין באופן חריג בזמן השיחות בווינה ואמר בטקס המצטיינים של המוסד כי הוא מתחייב באופן אישי שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. "ברור שאין צורך באורניום מועשר ל-60% למטרות אזרחיות, אין צורך בשלושה אתרים עם אלפי צנטריפוגות פעילות אלא אם כן קיימת כוונה לפתח נשק גרעיני", הוא אמר.
ברנע הדגיש כי ההסכם המתגבש גרוע ובלתי נסבל, ואמר שהוא מקווה שלא יגיעו אליו. "איראן חותרת להגמוניה אזורית, מתנהלת בטרור אותו אנו בולמים יומיום בכל רחבי העולם, ומאיימת באופן מתמשך על יציבות המזרח התיכון", אמר בשבוע שעבר. "עינינו פקוחות, אנו דרוכים, ונעשה יחד עם עמיתינו במערכת הביטחון את כל שנדרש כדי להרחיק את האיום ממדינת ישראל, ולסכלו בכל דרך. לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד".