4 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום וזירת התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין, מתוך אינסטגרם)
יאנה בלום (25), הנהגת החשודה בהמתה בקלות דעת של התינוק בן ה-10 חודשים מעיין דומנוביץ' - שנהרג בתאונה בנגב ביום העצמאות - היא בתו של יאן בלום (25) שנרצח בשנת 2001 בפיגוע בדולפינריום, בעת שעבד כמאבטח ב"דולפי". "איך החיים יכולים להשתנות ברגע", כתבה בפייסבוק לפני שנתיים, לציון 20 שנה לפיגוע שבו נרצחו 21 בני אדם.
האב יאן, שעלה לארץ מאוקראינה חצי שנה לפני הפיגוע, התגורר ברמת גן ועבד כאמור כמאבטח במועדון בחוף הים של תל אביב. הוא הובהל לאחר הפיגוע לבית החולים שיבא בתל השומר עם פציעת ראש קשה ובמצב של מוות קליני. ליבו המשיך לפעום, אולם לצוות הרפואי היה ספק אם ישרוד בשל פגיעה מוחית קשה ביותר. בבית החולים אמרו אז כי עשרות גולות ממתכת פגעו בראשו של בלום בעקבות פיצוץ המטען.
ריאיון עם קרובת משפחה של הנפגעים בתאונה
(צילום: ירון ברנר)

הלילה (בין שבת לראשון) האריך בית משפט השלום בבאר שבע את מעצרה של בלום ביומיים, והיא חשודה גם בנהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים ובסטייה מנתיב נסיעה בנסיבות מחמירות. הדיון התקיים בהיעדרה של בלום, שנפצעה גם היא בתאונה באורח קשה ועדיין מאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע.
בינתיים, היא או מישהו מטעמה הספיקו למחוק את רוב חשבונותיה ברשתות החברתיות מסיבה שאינה ברורה. לפני שהחשבונות נמחקו, ניתן היה לראות שבביו באינסטגרם שלה היא כתבה "ALCOHOL YOU LATER" - פרפראזה על המשפט "I'll call you later", שאולי מדגישה את חיבתה לאלכוהול ומסיבות, כפי שניתן היה להתרשם מהפוסטים שלה.
4 צפייה בגלריה
 יאן בלום
 יאן בלום
יאן בלום. האב שנהרג בפיגוע בדולפינריום
יראת דומנוביץ' פומסון, אחות של אבי המשפחה, סיפרה הבוקר בריאיון ל-ynet radio: "אליה אחי עדיין במצב קשה, מאושפז בטיפול נמרץ עם פגיעה רב-מערכתית. הבן הבכור אורי, בן שבע, מאושפז בטיפול נמרץ ילדים עם פגיעת ראש קשה. אנחנו מתחילים לראות את פצעי הנפש והטראומות שמתחילות לבצבץ".
בת המשפחה אמרה עוד: "אנחנו עוד המומים והלומים, מנוסים להחזיק את הראש מעל המים. אנחנו סומכים על המשטרה שבודקת בדיוק את מה שקרה, ושתעשה את עבודתה נאמנה. אנחנו מבקשים שלא תהיה שבעה פיזית, לא להגיע בלי לתאם עם המשפחה כי אנחנו מנסים לייצר סדר. מי שיכול, תעשו שבעה בלב שלכם. תעשו משהו רוחני, תעשו דברים טובים, תתפללו, זה הרבה יותר חשוב וילווה אותנו".

"ליווינו את התינוק בהמון אהבה ובכי וכאב"

רחל דומנוביץ', גיסתו של אב המשפחה, אמרה בריאיון לאולפן ynet: "זו מציאות לא נתפסת, אני לא חושבת שאנחנו עדיין מצליחים לעכל אותה. המשפחה של התינוק, ההורים והאחים, לא היו בהלוויה. אבל היינו הסבא והסבתא והדודים. אנחנו משפחה מלוכדת, ליווינו אותו בהמון אהבה ובכי וכאב. זה באמת היה קשה מנשוא".
מה עבר לכם בראש כששמעתם שבגופה של החשודה נמצאו סמים ואלכוהול גבוה מהמותר? "זאת ידיעה מאוד קשה, יש תחושה שחיים הלכו לחינם, בקלות דעת. כמשפחה אנחנו לא ממקדים את הכוחות שלנו בתחקיר התאונה, אנחנו באמת סומכים את ידינו על המשטרה ועל מי שממונה על החקירה שיוציא את הצדק והאמת לאור. אנחנו חייבים להיות ממוקדים בהתאוששות של המשפחה. כל אחד צריך לקחת אחריות אישית, שהוא דואג לחיים של עצמו ושל מי שנוסע מסביבו על הכביש".
4 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום. חובבת אלכוהול ומסיבות
(מתוך אינסטגרם)
במהלך הדיון בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה של בלום בחמישה ימים בטענה למסוכנות. החשודה טענה בחקירתה כי היא אינה זוכרת מה קרה באירוע. סנגוריה טענו בדיון כי מאחר שנעצרה לפני השבת, והדיון התקיים רק אחרי חצות, מדובר במעצר לא חוקי. ואולם, בית המשפט דחה את הטענה.
אחד מעורכי הדין של בלום, גיא שמר, אמר כי "מדובר בצעירה נורמטיבית ששירתה בחיל המודיעין ועובדת למחייתה כגרפיקאית. היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה. היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש. איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה?". עוד אמר שמר כי "המסוכנות נוגעת לנהיגה על הכביש. נשלל לה הרישיון, אין לה יכולת תנועה. היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה, וביקשה להשתתף באבלה הכבד של המשפחה".
4 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
התינוק שנהרג מעיין דומנוביץ'
(באדיבות המשפחה)
השופטת עירית קויפמן קבעה כי קיים חשד סביר נגד בלום: "על פי החשד המשיבה נהגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, כאשר היא סוטה מנתיב הנסיעה". עוד קבעה השופטת כי אכן יש עילת מעצר של מסוכנות, בין היתר לנוכח עבירה דומה שביצעה בלום.
בבדיקת דם שנערכה לה לאחר התאונה התגלתה בגופה של בלום כמות אלכוהול פי שלושה מהמותר ומריחואנה. בלום הייתה בדרך לביתה מהעבודה כשנסעה על כביש 40, ולפי עדויות בתיק נהג רכב הבחין בנהיגתה המסוכנת, התקשר למוקד 100 ודיווח עליה. בזמן שהיה עם המוקד על הקו אירעה התאונה והוא ביקש מהם להזעיק את כוחות ההצלה.
הספדי הסבים בהלווייתו של מעיין
(צילום: נתן וויל, מועצת גוש עציון)

התינוק מעיין הובא למנוחות ביום שישי, אביו ואחיו בן השבע נפצעו בתאונה באורח אנוש. האם ושני ילדים נוספים בני ארבע ושש אושפזו במצב בינוני. לפי החשד, בלום סטתה מנתיבה ופגעה חזיתית ברכב שבו נסעה המשפחה, בזמן שנהגה כאמור תחת השפעת סמים ואלכוהול.
בלום כבר נתפסה בעבר נוהגת בהשפעת אלכוהול. ב-2017 היא נקנסה כשנתפסה נוהגת בשכרות בראשון לציון. במסגרת הסדר טיעון, שהושג לנוכח ליקויים של המשטרה בתיק, בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה פסל ב-2018 את רישיונה לשלושה חודשים - והטיל עליה קנס של 500 שקלים בלבד.