בן ה-17 מרמאללה נאשם ברצח נסע במהירות אריאלה משולם אלמנת ברק
(צילום: סטס קופולו)

הפרקליטות הגישה אתמול (שני) כתב אישום בגין עבירת רצח בנסיבות מחמירות נגד הנהג שדרס למוות את השוטר ברק משולם לפני כשלושה שבועות בצומת רעננה. העבירה בה מואשם הנהג, בן 17 ברמאללה, תחייב את בית המשפט לשלוח אותו למאסר עולם במקרה ויורשע. אריאלה, אלמנתו של ברק, אמרה הבוקר באולפן ynet כי "מגיע לדורס את העונש המירבי, אבל אין שום נחמה - שום דבר לא יחזיר לנו את ברק".
לפי האישום, הנער נסע ברכב גנוב במטרה להבריח אותו לרשות הפלסטינית, ובמהלך מרדף משטרתי אחריו, דרס את השוטר שהקים מחסום תנועה בצומת על מנת לעצור אותו. אריאלה התייחסה לכך, ואמרה: "אני בטוחה ששוטרים כבר לא יקפצו ישר להקים מחסומי תנועה, אלא יהססו". היא הוסיפה כי "אני מקווה שבמשטרה ילמדו את הלקח מהאירוע הזה".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של ברק משולם
הלוויתו של ברק משולם
"כל יום אספר איזה אבא היית". האלמנה אריאלה בהלוויתו של ברק
( צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
ברק משולם
ברק משולם
"חוץ מהמשפחה, המשטרה הייתה האהבה הגדולה שלו". ברק משולם ז"ל
אלמנת השוטר, שהיה אב לשני ילדים קטנים, סיפרה כי "ברק התחיל להתנדב במשטרה בגיל 17, לאחר מכן התגייס למג"ב, ובשנת 2014 החל לשרת כשוטר. חוץ מהמשפחה, זו הייתה האהבה הגדולה שלו". אריאלה שיתפה בקשיים שהמשפחה חווה מאז מותו של ברק, ואמרה כי "אנחנו מנסים לשמור על שפיות מסוימת וזה מאוד קשה. אבל אנחנו מאוד עטופים בחברים, קולגות במשטרה ואנשים שאנחנו בכלל לא מכירים שמנסים לעשות טוב ולשמח את הילדים".
בהלוויתו של ברק בחודש שעבר, אריאלה אמרה מעל חלקת הקבר: "אהבת חיי כבר 11 שנה, אני יום יום אספר איזה אבא היית. אתה החיים שלי, אתה גיבור. תודה שלימדת אותי מהי אהבה. אוהבת אותך לנצח נצחים".
3 צפייה בגלריה
דורס השוטר ברק משולם
דורס השוטר ברק משולם
אם יורשע, יישלח למאסר עולם. הנהג שחשוד בדריסת השוטר
בכתב האישום נגד הנהג, נכתב כי הוא נכנס לישראל ללא אישור, גנב רכב מחולון והחל בנסיעה לכיוון צפון במהירות גבוהה וללא אורות. המשטרה קיבלה כעבור זמן קצר תלונה על גניבת הרכב, שבו הותקנה מערכת "איתוראן", וסמוך למחלף גנות הבחינו שוטרים בנהג וניסו לגרום לו לעצור. על אף שהפעילו את מערכת הכריזה וקראו לו לעצור כמה פעמים גם בעברית וגם בערבית, בפרקליטות אמרו כי הנער הפלסטיני המשיך לדהור עם הרכב במהירות ממוצעת של 145 קמ"ש.
בעקבות הדיווח בקשר המשטרתי על מסלול בריחתו של הנער, נסע משולם לכיוון צומת רעננה כדי לחסום את הגעתו מכיוון דרום. "הנאשם הבחין מבעוד מועד במחסום, ובתגובה לכך סטה בחדות לנתיב לפנייה ימינה", כתבו בפרקליטות. "המנוח, אשר הבחין בשינוי כיוון נסיעתו של הנאשם, רץ, נעמד על אי התנועה בצומת ופרס במהירות מחסום דוקרנים נייד על מנת לעצור את הנאשם. בעוד המנוח עומד על אי התנועה, המשיך הנאשם בנסיעתו ועלה עליו במהירות גבוהה, תוך שהוא פוגע עם החזית הימנית של הרכב במנוח, שמותו נקבע במקום".
הלוויתו של ברק משולם
(צילום: עידו ארז)

הנער, כך לפי האישום, המשיך לנסוע במהירות אחרי שדרס את משולם - עד שפגע בצינור בטון שבלם את מהירות הנסיעה. הוא פתח בריצה וניסה להימלט מהשוטרים דרך הצמחיה לשטח העיר כפר סבא, ולא נענה גם כשירו כמה פעמים באוויר לכיוונו. הדורס נתפס רק כעבור חצי שעה באחת משכונות המגורים בעיר.