2 צפייה בגלריה
שוטרי מחלקת בריאות הציבור טקסס מחכים לנוסעים שצריכים בידוד ב נמל תעופה ארה"ב נגיף קורונה
שוטרי מחלקת בריאות הציבור טקסס מחכים לנוסעים שצריכים בידוד ב נמל תעופה ארה"ב נגיף קורונה
האמריקנים מקצרים את הבידוד
(צילום: AP)
במקום עשרה ימים - חמישה ימים בלבד: על רקע ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון, הוחלט בארצות הברית כי נדבקים בקורונה ללא תסמינים יחויבו מעתה בחמישה ימי בידוד בלבד - לעומת ההמלצה הקודמת של עשרה ימי בידוד.
המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) הסבירו אמש (יום שני) את השינוי בכך שיש עדויות גוברות שמרבית ההדבקות מתרחשות ביום-יומיים לפני הופעת הסימפטומים או ביומיים-שלושה אחרי שזוהו סימפטומים. לצד זאת אמרו ב-CDC כי אותם א-סימפטומטים שהבידוד שלהם יקוצר בכל זאת נדרשים לעטות מסכה גם בחמשת הימים שבהם הם כבר לא יחויבו בבידוד.
(צילום: משי בן עמי)
"יש כל כך הרבה אנשים שנדבקים בקורונה בו-זמנית, ואנחנו צריכים להבטיח - במיוחד בנוגע לעובדים חיוניים - שהם יוכלו לצאת כמה שיותר מהר", אמר אנתוני פאוצ'י, יועצו של הנשיא ג'ו ביידן להתמודדות עם נגיף הקורונה. "כשמסתכלים על האיזון - בטיחות הציבור והצורך שהחברה לא תיפגע - זו בחירה נכונה".
ההחלטה האמריקנית התקבלה בזמן שבישראל נערכים לשינוי מתווה הבידוד - אבל בינתיים רק לנחשפים ולא למאומתים. לפחות כרגע, נדבקים בקורונה נדרשים לפחות לעשרה ימי בידוד, ואם נדבקו בזן אומיקרון - ל-14 ימים. בשני המקרים ניתן לקבל אישור החלמה מרופא רק אם לא היו תסמינים ב-3 הימים האחרונים לפחות.
2 צפייה בגלריה
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
קניון עזריאלי בת"א. בישראל רוצים להימנע מסגר דה-פקטו
(צילום: שאול גולן)
כרגע נדרש ישראלי מחוסן שנחשף למאומת לזן האומיקרון להיכנס ל-14 ימי בידוד, או לשבעה ימים בתנאי שיציג שתי בדיקות שליליות. ההערכה היא שהמתווה למחוסנים ירוכך בימים הקרובים מחשש שמאות אלפי ישראלים ייכנסו לבידוד – מה שייצר מצב סגר דה-פקטו במדינה.
על הפרק עומדות שלוש אפשרויות: 1. בידוד עד קבלת בדיקת PCR שלילית. 2. בידוד למשך שלושה ימים. 3. פטור מוחלט מבידוד. ריכוך המתווה למחוסנים ייכנס לתוקף ככל הנראה מרגע שמספר המאומתים היומי יגיע לרף מסוים שייקבע כנראה בדיון מחר.
המהלך יבוצע בין השאר בעקבות ביקורת גוברת בקבינט הקורונה על חובת הבידוד למחוסנים, ועל רקע חשש שתוך כשבועיים יעמוד מספר המבודדים בישראל על 800 אלף עד מיליון בני אדם.