בסוריה דיווחו בצהריים (שני) על "תקיפה ישראלית" במערב המדינה, שכוונה נגד מתחם מיליציות פרו-איראניות. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח על שישה הרוגים בתקיפה שמיוחסת לישראל. ארבעה מהם ככל הנראה מזוהים עם ארגוני טרור.
תיעוד תקיפות חיל האוויר בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה

מוקדם יותר היום שני מחבלים נהרגו בתקיפות חיל האוויר במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. לפני כן חוסלו ארבעה מחבלים גם בא-נאקורה, ולפי דיווח ב"אל-מיאדין" שמזוהה עם חיזבאללה, התקיפות בדרום לבנון נמשכות. במקביל, חיזבאללה הודיע על שני הרוגים משורותיו: עבאס מהדי מהדי וראיף עבד א-נבי מליג'י, ובעיתון "קול הבירה" נטען כי הם נהרגו בתקיפות על אדמת סוריה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: נזקי התקיפה במיס אל-ג'בל בדרום לבנון
תיעוד: נזקי התקיפה במיס אל-ג'בל בדרום לבנון
נזקי התקיפה במיס אל-ג'בל
2 צפייה בגלריה
תיעוד: תקיפות חיל האוויר באזור אל-קוסיר בסוריה
תיעוד: תקיפות חיל האוויר באזור אל-קוסיר בסוריה
עשן מיתמר באזור אל-קוסייר בסוריה
בתוך כך, צה"ל עדכן כי "לפני זמן קצר חטיבת האש של אוגדה 91 זיהתה חוליית מחבלים של חיזבאללה במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון, ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את החוליה. חוליית המחבלים הייתה בעמדת שיגור שממנה זוהו שיגורים אל עבר הארץ בימים האחרונים. כמו כן, מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי של הארגון בא-נאקורה שבדרום לבנון, ובמהלך התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמל"ח במקום. "בנוסף בוצע ירי להסרת איום במרחב א-נאקורה", נמסר.
ארגון האופוזיציה בסוריה דיווח כי התקיפות במדינה כוונו לכמה אתרים: תקיפה אחת לאתר באזור אל-אוראס, דרומית לעיר חומס, שם ממוקם מחנה "אבן אל-הית'ם" המשמש את המיליציות הפרו-איראניות; ותקיפה נוספת לאתר באזור אל-קוסייר בדרום מערב חומס שבגבול סוריה-לבנון, באזור הנמצא תחת שליטת חיזבאללה. עשן מיתמר מהאזורים שהותקפו ודווח על נפגעים ואמבולנסים שעשו דרכם לאתרים.