המועצה האזורית שומרון טוענת כי לפי בדיקה שביצעה, משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים ׁ(OCHA) ביצע הטעיה בנתונים הקשורים באלימות של מתנחלים בכדי לנפח את כמות האירועים.
4 צפייה בגלריה
האו"ם על אלימות מתנחלים
האו"ם על אלימות מתנחלים
OCHA טוענים לזינוק במקרי אלימות המתנחלים מאז ה-7.10
4 צפייה בגלריה
האו"ם על אלימות מתנחלים
האו"ם על אלימות מתנחלים
האו"ם: מונים מקרי אלימות ע"י ונגד מתנחלים
אחת ההטעיות שעלו בממצאי הבדיקה היא שימוש במונחים מבלבלים לגבי ספירת אירועי האלימות. כך לטענתם נספרים יחד גם אירועים של אלימות מתנחלים וגם אירועים "הקשורים לאלימות בגדה המערבית" - שבהם המתנחלים עצמם היו אלו שהותקפו. בעמוד "הגדרות והבהרות" באתר האינטרנט של OCHA אכן מוגדרים "אירועים הקשורים לאלימות מתנחלים" כ"תקריות אלימות, איומים או הסגת-גבול שמבצעים מתנחלים ישראלים ואזרחים ישראלים אחרים בגדה המערבית, או מבוצעים נגדם".
עם זאת, הבהרה זו לא נכללה בכתבה של OCHA על עלייה באלימות מתנחלים ברקע המלחמה מול חמאס, שבה מוצג גרף תחת הכותרת "תקריות הקשורות למתנחלים". לפי הנתונים שבגרף, חלה עלייה במספר הממוצע של אירועי האלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים, מ-3 תקריות ביום בממוצע ב-2023 עד ל-6 באוקטובר, ל-7 תקריות ביום מ-7 באוקטובר והלאה.
לפי הכתבה, מאז ה-7 באוקטובר ב-OCHA תיעדו 171 תקיפות של מתנחלים נגד פלסטינים, שבהם נהרגו 26 פלסטינים, ב-115 מקרים נגרם נזק לרכוש פלסטיני, וב-30 אירועים שניהם יחדיו. בנוסף צוין כי לא נכללו בגרף מקרי "הטרדה, הסגת-גבול ואיומים", שכן אלה "אינם מסתיימים בנזק או הרוגים".

ביידן התבטא נגד אלימות מתנחלים

"ההחלטה להציג כל מקרי אלימות ביהודה ושומרון גם כנגד המתיישבים כ'אלימות מתנחלים' היא מעשה חמור מאין כמותו והפרה בוטה של כל קוד אתי, המוליד קמפיין אנטישמי כנגד היהודים ביהודה ושומרון בהכשר ובעידוד האו"ם", אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן.
הנהגת המתנחלים מנהלת מאבק חריף נגד גורמים פוליטיים בישראל ובארה"ב בניסיון להדוף את קמפיין "אלימות המתנחלים" כפי שהם מגדירים אותו.
לאורך המלחמה גורמים בינלאומיים בכירים התבטאו לא אחת נגד מה שהגדירו כאלימות מתנחלים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי "אלימות מתנחלים נגד פלסטינים חייבת להיפסק" והודיע על נקיטת צעדים כמו אי-מתן ויזה ל"מתנחלים קיצוניים". בנוסף, דווח כי ארה"ב השהתה עסקת נשק עם ישראל בשל כך.
4 צפייה בגלריה
דבורה שיטרית שניצלה מהפיגוע אמש בחווארה יחד עם יוסי דגן
דבורה שיטרית שניצלה מהפיגוע אמש בחווארה יחד עם יוסי דגן
יוסי דגן. '"קמפיין אנטישמי"
4 צפייה בגלריה
תיעוד מעימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לכפר אום צפא
תיעוד מעימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לכפר אום צפא
עימות בין פלסטינים ומתנחלים. לטענת ההתיישבות, גם ההתקפות הפלסטיניות נספרות כ"אלימות מתנחלים"
לפני כחודש נחשפו ב-ynet נתונים פנימיים של פיקוד מרכז על פיהם ישנה ירידה בכמות אירועי הפשיעה הלאומנית. ראש המועצה האזורית יוסי דגן שלח את הדו"ח המלא שהכינה המועצה לראש הממשלה, שר הביטחון, מזכ"ל האו"ם והבית הלבן ודרש תיקונים והבהרות. לדבריו, "הדו"ח הזה הוא הוכחה חד משמעית שקמפיין 'אלימות המתנחלים' הוא קמפיין אנטישמי לכל דבר ועניין, שמטרתו לפגוע במדינת ישראל. הקמפיין השקרי שנולד בעקבות כך מביא להחלטות חמורות של הממשל האמריקני בהם הקריאה לא לאשר ויזה לתושבי יהודה ושומרון החשודים בחיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית, החלטה שלא נעשתה אפילו נגד רוצחים ואנסים מרחבי העולם. אנו דורשים מאתר האו"ם למחוק את הנתונים השקריים והמבישים האלה ולפרסם התנצלות ברורה".