סמ"ר ש', לוחמת גדוד קדם של חטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף, שעמדה בש.ג מפקדת חטיבת יהודה שבאזור חברון, חיסלה בצהריים (חמישי) מחבל חמוש בסכין שהגיע למקום. לא היו נפגעים בקרב החיילים. המחבל נוטרל תחילה בירי על ידי הלוחמת, ולאחר מכן נקבע מותו.
(צילום: דובר צה"ל )

"במהלך שמירה בחטמ"ר יהודה זיהיתי מחבל שהתקרב לבסיס. המחבל רץ לעברי כשהוא חמוש בסכין. פעלתי בשיתוף הלוחמים שהיו איתי במקום, ופעלנו בקור רוח. יריתי לעברו - ונטרלתי אותו", שחזרה ש'. "אנחנו נמשיך לפעול קשה וחזק יום ולילה למען סיכול טרור מחבלים".
את הפיגוע ביפו שלשום, שבו נרצחו שבעה בני אדם, ביצעו שני מחבלים מחברון - שלטענת גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, משתייכים אליה. מתחקיר ראשוני עלה כי השניים נכנסו דרך אזור עוטף ירושלים, וסגר הוטל על חברון.
הפיגוע אתמול העלה את רמת הכוננות בכל חלקי הארץ ובעיקר ביהודה ושומרון - מתוך ההבנה כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע, תושבי חברון, חדרו לשטח ישראל דרך פרצה בגדר בעוטף ירושלים.
כוחות צה"ל כבר מיפו את הבתים של השניים שביצעו את הפיגוע עם נשק מאולתר. בנוסף, עצרו הכוחות שבעה חשודים כחלק מחקירת הפיגוע. מאז שנודע שהשניים מחברון. המטרה היא להבין האם לשניים היו סייענים ששלחו אותם לפיגועים, והאם יש מדובר בתשתית קטנה שיש בתוכה עוד מחבלים.
מהחקירה הראשונית עולה כי השניים נכנסו כאמור דרך אזור עוטף ירושלים, על כך בפיקוד המרכז מעבים בימי החגים את קו התפר. כזכור, בשבת האחרונה הוקפצו ליהודה ושומרון שלושה גדודים נוספים לתגבור שחולקו בגזרות מנשה בנימין ובקעת הירדן. הגדוד שהוצב באזור מנשה (צפון השומרון) מתעסק בעיקר בשמירה על קו התפר בימים המתוחים. גם נוהלי פתיחה באש שונו מאז פרוץ המלחמה בכל הקשור לשוהים בלתי חוקיים שמנסים להסתנן פנימה מעבר לקו הירוק, וכבר התרחשו מספר אירועי ירי שבהם נורו מסתננים על ידי לוחמי צה"ל.