תיעוד: ירי לעבר הר ברכה ועמדת צה"ל ליד שכם

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, התייחס הבוקר (יום ה') לכוננות לקראת תקופת החגים. "אנחנו רואים עלייה גדולה במספר ההתרעות והכוונות לפיגועים ומול זה אנחנו נערכים בכוחות גדולים", אמר שבתאי בטקס הענקת דרגות והרמת כוסית לרגל ראש השנה במטה הארצי בירושלים.
"משטרת ישראל תעלה את הכוננות שלה החל ממוצאי השבת ועד סיום תקופת החגים לרמה הגבוהה ביותר", הוסיף המפכ"ל. לדבריו, הכוננות כוללת "פריסת אלפי שוטרים במחסומי ביקורת בצירים, במרכזי הקניות והבילוי, ובבתי הכנסת ובאזורי ההתקהלות בכל רחבי הארץ".
4 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בטקס חשיפת סוכן במחוז ש"י
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בטקס חשיפת סוכן במחוז ש"י
"זהו מאמץ מתמשך שמצריך מאיתנו אורך נשימה". שבתאי
(צילום: אלי מנדלבאום )
המפכ"ל התייחס גם לפיגועים ולניסיונות הפיגועים האחרונים. "ארגוני הטרור לא מפסיקים לרגע לנסות ולפגוע באזרחי ישראל. אם לא על ידי טילים אז באמצעות מחבלים, ואם לא מאורגנים אז בודדים, ואם לא באמצעי התקשורת אז דרך הסתה פרועה ברשת", הוא אמר.
"מול הניסיונות הללו אנחנו עושים הכול יחד עם שותפינו בצה"ל ושב"כ כדי לסכל את כוונותיהם של ארגוני הטרור וכדי לפגוע במקורות המימון וההסתה שלהם", אמר שבתאי. "זהו מאמץ מתמשך שמצריך מאיתנו אורך נשימה, דריכות מתמדת ויוזמה. את כל אלה יישמו שני שוטרי יס"מ תל אביב כשמנעו פיגוע רצחני שהיה עלול להעיב על שמחת החגים הלאומית שעוטפת את כולנו".
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"התקופה המתוחה עלולה להימשך עוד שבועות ארוכים". בר-לב
(צילום: יונתן זינדל)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס גם הוא למתיחות לקראת החגים, ואמר כי "התקופה המתוחה הזו עלולה להימשך עוד שבועות ארוכים, ובמהלכה ישאפו מחבלים להגיע לערים וליישובים, לפגוע ולהרוג בנו". באירוע הענקת דרגות ומינויים במשטרה, ציין בר-לב גם כי "המחבלים ימצאו מולם שוטרים ושוטרות הפרוסים בכל רחבי הארץ. נחושים, אמיצים ומודעים לגודל המשימה".
לצד הכוננות במשטרה, צה"ל ממשיך בפעילות ברחבי יהודה ושומרון. אמש נורו יריות לעבר ההתנחלות הר ברכה שבשומרון ולעבר עמדה צבאית ליד שכם. בשני המקרים לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות, שבמהלכן נמצאו תרמילים בשני המוקדים. כמו במקרים האחרונים, גם אמש החמושים תיעדו את הירי.
4 צפייה בגלריה
ירי באיזור הר ברכה
ירי באיזור הר ברכה
תיעוד מהירי לעבר הר ברכה. תרמילים נמצאו בסריקות באזור
גם הלילה פעלו כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור במסגרת מבצע "שובר גלים". תשעה מבוקשים נעצרו והועברו להמשך חקירה.
בין היתר פעלו הכוחות בכפרים בית עווא, אדנא וג'יפנא, וכן במחנה הפליטים ג'ילזון ובעיר קלקיליה. במקביל, פעלו כוחות צה"ל במחנה הפליטים עקבת ג'אבר שבאזור יריחו, שם נעצרו שלושה מבוקשים.
במהלך פעילות למעצר מבוקש בכפר בית אומר שבאזור חברון, חשודים יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה וירו זיקוקים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
4 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון
תשעה מבוקשים נעצרו. פעילות צה"ל ביהודה ושומרון
(צילום: דובר צה"ל)
במקביל, מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו לפנות בוקר שישה תושבי שכם שהסיתו נגד הרשות. השישה נעצרו למרות ההסכם שנחתם אתמול בין הפלגים השונים, שכלל הסכמה על הפסקת המעצרים בעיר.
בימים האחרונים פרצו עימותים חריגים בשכם בעקבות מעצרו של מוסעב אשתיה, מבוקש מחמאס, על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בהסכם שנחתם אתמול הוחלט על סיום המחלוקות שהובילו לעימותים ועל שחרור האנשים שנעצרו במסגרת המהומות, מלבד אלו החשודים בגניבה.