עורך הדין של התלמיד מדבר
(צילום: שחר גולדשטיין)

שעות ספורות לאחר שנעצר בחשד לאונס ומעשים מגונים, בית המשפט לנוער בבת ים האריך בצהריים (יום חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של התלמיד מהתיכון המוכר בתל אביב. במשטרה מחזיקים כרגע בשלוש תלונות עיקריות, ולצוות החקירה יש מידע על עוד מקרים אפשריים שבהם הוא היה מעורב.
האווירה הבוקר בבית הספר בתל אביב שבו למד הייתה קשה מאוד. התלמידים עוד לא מעכלים לגמרי, אבל יודעים לספר שלא מדובר בנערה אחת מבית הספר, אלא בכמה וכמה נערות שנפגעו מאותו נער. חלקם מדברים על יותר מעשר נערות במקרים שונים.
"הסיוט הכי שחור שיכול להיות להורה"
(צילום: שחר גולדשטיין)

2 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
קבוצות הוואטסאפ של ההורים סוערות. התיכון המדובר בת"א
(צילום: מוטי קמחי)
"זה מטורף שמישהו כזה למד איתנו" אמר אחד מהם, "מאז שזה קרה יש הרבה שמועות בבית ספר על עוד ועוד מקרים ולא כולן מפה. היו בנות ששמעו על הדברים ויצאו בוכות מבית הספר. הן לא אמרו למה אבל זה מובן. אי אפשר לדעת בכמה בנות הוא פגע. אני מקווה שכולן יתלוננו שהוא יקבל מה שמגיע לו".
יחד עם זאת מתארים התלמידים בית ספר קשוב ופתוח. עוד לפני שנחשף המקרה נתלו מחוץ לבית הספר שלטים "לא זה לא", ולדברי אחת האימהות הצוות רגיש מאוד לסיטואציה. "עצם העובדה שנערה הרגישה מספיק בנוח לשתף את המחנך שלה בדברים ונערים ששמעו שמועות התייעצו עם היועצת של השכבה, זה אומר שיש על מי לסמוך ואנחנו רואים שיש פה ניווט נכון של ההנהלה", אמרה. "זה מעביר מסר חיובי לתלמידים שיש מי שמקשיב להם ושפועלים לשמור על הנערה".
עורך דינו של החשוד, חיים אוחנה, אמר בתום הדיון בהארכת מעצרו של הנער: "אני שמח שהחקירה הזו סוף סוף הגיע אל המקום שאליו היא צריכה להגיע, כלומר לבית המשפט ולמשטרה. אלו הגופים היחידים שמוסמכים לרדת לחקר האמת ולקבוע ממצעים לגבי החקירה ולגבי התשתית הראייתית. צר לי שבמשך שבועות ארוכים הדברים האלו נעשו במקומות לא ראויים כמו רשתות חברתיות. היה מעין סוג של רצח אופי למרשי וכל הזכויות הבסיסיות של אדם".
אוחנה הוסיף: "היום אנחנו במגרש הנכון, מול הגורמים הנכונים, ואני מקווה מאוד שבסיומה של החקירה הזאת תוכח חפותו והוא ישתחרר בהקדם. אנחנו יוצאים מהדיון בתחושה שמתנהלת פה חקירה מקצועית וראויה בקצב הנכון ואנחנו מאוד מאוד מקווים שהיא תוביל בסופו של דבר לשחרורו של החשוד וניקויו מכל חשד".

"הסיוט הכי שחור של כל הורה": איך אף אחד לא ידע על העבר הבעייתי?

ח', אב לתלמיד בבית הספר, סיפר הבוקר לאולפן ynet כי קבוצות הוואטסאפ של ההורים גועשות מאז התפוצצות הפרשה, עליה גילו בכלל מכלי התקשורת. "נתחיל בזה שזה הסיוט הכי שחור של כל הורה במדינת ישראל", אמר ח' שסיפר כי המקרה המדובר אירע מחוץ למסגרת הלימודים.
"פתאום כשנחשפים לסיפור שקורה ממש מתחת לבית זה אירוע קשה, קשה מאוד", אמר. "אחת הבעיות העיקריות היא איך תלמיד כזה מקבל העברה. אין לי מושג מה העבר שלו, אבל מסתבר שהוא ביקש לעבור בית ספר והמערכת מעבירה אותו. לא רק שהיא מעבירה אותו, היא מעבירה אותו כביכול עם דף חלק. אף אחד לא מיידע, לא מספר מה היה".
2 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
לדבריו, מדובר בילד בולט מאוד בבית הספר, "תחושה של כוכב על", כלשונו. כשנשאל אם היו שמועות סביב אותו נער, ביקש ח' לציין כי תקופת הקורונה הייתה קשה במיוחד לתלמידים ולהורים. "היו כל מיני סגרים, חגים, אז לא ממש התערבבנו בתוך בית הספר. אל תשכחו גם שזה לא בית ספר יסודי, אנחנו בתיכון. ההורים לא מעורבבים בתוך הפרוזדורים ויודעים על כל דבר. אני יכול רק להגיד שהאווירה עכשיו היא קצת קשה ואני מקווה שבאמת נצליח לצלוח את זה באומץ. למרות שציינו שמדובר בבית ספר יוקרתי - זה יכול לקרות בכל מקום בארץ".
למרות שח' ציין כי אף אחד בבית הספר לא ידע על עברו של התלמיד החשוד, בעיריית תל אביב הבהירו כבר אתמול כי "אכן דווח על מקרים של פגיעה מינית חמורה בשני תיכונים בעיר. מנהלי בתי הספר פעלו כנדרש במקרים כאלו. מעבר לכך לא נוכל להרחיב שכן המקרים נמצאים בחקירת משטרה".
במכתב ששלח אתמול מנהל בית הספר להורים נכתב כי "התארגנו כדי לטפל בכך בדרך רגישה, מכילה, מחבקת וקשובה לאירוע שהתרחש מחוץ לבית הספר אך נכנס לכאן בדרך הטבע". הוא ציין שכינס את כל המורים ובעזרת סיוע של השירות הפסיכולוגי הם ערוכים לטפל בסיטואציה ולסייע לתלמידים. "כל זמן שהתלונות נחקרות במשטרה איני יכול להרחיב ולפרט" כתב המנהל. "אני פונה אליכם ההורים ומבקש שותפות וגיבוי. האירוע יצר פתח לתלמידות ותלמידים שמבטאים מצוקה, יחד איתכם נהייה קרויים ורגישים לכל גילוי - אנא עדכנו".