נחמה, המתלוננת נגד הרב טאו, ובני משפחתה
(צילום: נדב אבס)

בני משפחתה של נחמה תאנה, המתלוננת נגד הרב צבי טאו, האשימו הערב (ראשון) כי קיבלו "איומים מרומזים" מצדו של הרב וטענו כי יש נשים נוספות שנפגעו על ידו. במסיבת עיתונאים שכינסה המשפחה קרא יוסף בוירסקי, אחיה של נחמה, למשטרה "לזמן את הרב טאו לחקירה ולעימות ולהעביר את התיק ממשטרת חברון למקום מרכזי יותר".
לדבריו, "נחמה התלוננה במשטרה על דברים חמורים ואנחנו מצפים מהמשטרה לפעול בהקדם. אנחנו יוצאים בקריאה לנפגעות נוספות, יש ציבור גדול שיחבק אתכן. אפשר בפנים מטושטשות, ואנחנו מבקשים שלא לעבור דרך מתווכים. אנחנו קוראים לכל מי שיודע או שיש לו ידע שיעזור לנו להוציא את האמת לאור".
יוסף אמר עוד כי יש למשפחה מידע "על שש נפגעות נוספות של הרב. יש לנו תיעוד של שיחה עם אחת מהן שנמצאת בקשר עם עוד שתי נפגעות. מעבר לכך קיים מידע נוסף שאנחנו לא יכולים להתייחס אליו כרגע. אנחנו מבקשים מאנשים לשתף. בואו ניצור מרחב בטוח עבור נפגעות. זה הכוח שלנו כחברה. לרב טאו אנחנו אומרים: לא נעצור ואם חלילה יקרה משהו למישהו מהמשפחה שלנו, גם אם זה ייראה טבעי - העקבות מופנות אליך".
3 צפייה בגלריה
משפחתה של המתלוננת נחמה נגד הרב טאו
משפחתה של המתלוננת נחמה נגד הרב טאו
"איפה הרבנים וההנהגה שלנו? קומו, תתעוררו". נחמה עם בני משפחתה
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
משפחתה של המתלוננת נחמה תאנה נגד הרב טאו
משפחתה של המתלוננת נחמה תאנה נגד הרב טאו
"אנשים ידעו ושתקו". נחמה
(צילום: טל שחר)
נחמה עצמה פנתה בדבריה לדורית, המתלוננת השנייה בפרשה. "אני כואבת את כאבך ואת לא לבד", אמרה נחמה. "יש לך משפחה ואנחנו איתך. אנחנו מחזקים אותך, בואי תהיי איתנו. מה שהיה לא יהיה עוד". היא הוסיפה כי "אם לא היו סוגרים את הסיפור של דורית, אני לא הייתי עוברת את מה שעברתי. ואיפה הרבנים וההנהגה שלנו? קומו, תתעוררו, תעשו סדר במציאות הזו. תעצרו את הטירוף הזה. תתקנו עכשיו, כי כל מה שקורה מעכשיו זה באחריותכם. אם תהיה עוד נפגעת ויקרה לה משהו - לא תוכלו להגיד ידנו לא שפכה את הדם הזה".
שרה, אחותה של נחמה, טענה כי "לאורך כל השנים, אנשים ידעו ושתקו, כולל שכנים, חברים, בני משפחה, אנשי ציבור, מחנכים וחלקם הגדול שותק גם היום. אנחנו מבקשים שתעזרו לנו לפרוץ את חומת ההשתקה".

מתלוננת נוספת: "הוא תפס אותי, ברחתי דרך המרפסת"

דורית, המתלוננת השנייה בפרשה, סיפרה הערב בחדשות 13: "הגעתי משווייץ בשנת 1969, הלכתי למרכז הרב לשיעורים של הרב צבי יהודה (ראש הישיבה דאז – אב"ק). הוא (הרב טאו) הציג את עצמו כשפורפרת של הרב צבי יהודה. הרבנית חנה טאו הזמינה כל מיני אנשים בודדים בשבתות. ככה הכרתי את המשפחה".
דורית, המתלוננת השנייה נגד טאו
(באדיבות: חדשות 13)

3 צפייה בגלריה
הרב טאו
הרב טאו
הרב טאו
(צילום: עמית שאבי)
דורית סיפרה כי הרבנית נכנסה להיריון והייתה צריכה להיות בשמירת היריון, אז נכנסה לבית המשפחה אבל רצתה להימנע ממפגש עם הרב. "באחד הימים הוא פתאום נכנס למטבח וסגר את הדלת מאחוריו. הוא איש גבוה עם הרבה כוח. הוא תפס אותי עם יד אחת, הוריד לי תחתונים ובעצמו הוריד את המכנסיים. לא שמתי לב יותר מדי. פתאום הוא התחיל להכניס לי אצבע במקום מסוים. הצלחתי לתת לו בעיטה עם הרגל אז הוא מיד שחרר אותי".
לדבריה, "ברחתי דרך המרפסת. עליתי שם על איזושהי קופסה, אני חושבת שקופסה של אבקת כביסה. שם הייתה, נדמה לי, מכונת כביסה. קפצתי מעבר לגדר. אני חושבת שיומיים לא ידעתי מה אני אעשה עם עצמי. נשארתי בבית, לא הלכתי לעבודה. בכיתי. הוא רב והוא רב גדול שמעריצים אותו, ומי אני? ואיך ומה אני אעשה? למי אספר? החברים והחברות שלי היו הקבוצה, אם אגיד את זה היו זורקים אותי. אני לא יודעת מה".
הרבנית חנה, אשתו של טאו, כך סיפרה דורית, ביקשה להבין מדוע הפסיקה להגיע לביתם. כשסיפרה לה, כך אמרה המתלוננת, הרבנית האמינה לה מיד. "היא מצאה גם סימנים. הוא זרק את (התחתונים – אב"ק) לפח האשפה. באותו יום או למחרת הגיעה המנקה, ראתה שם תחתונים והיא הבינה. לאט לאט הבנתי שהיו לפחות עוד ניסיונות עם עוד שתי בנות. מה שהיה משותף לנו זה שהיינו עולות חדשות".
נחמה תאנה מפגינה נגד הרב טאו
(מתוך פייסבוק)

צוות מיוחד במרחב יהודה במשטרת ישראל יחקור את התלונה על תקיפה מינית נגד הרב טאו, נשיא ישיבת הר המור ואחד הרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר שנחשב למנהיגה הרוחני של מפלגת נעם. הצוות הוקם לאחר התייעצות עם הפרקליטות והוא יהיה בפיקוח המחוז.
נחמה פנתה לתחנת חברון וסיפרה שם כי הרב טאו תקף אותה מינית לפני עשרות שנים, בעת שהייתה נערה צעירה. הפרשה החלה בפוסט שפרסמה בפייסבוק באוגוסט האחרון, ובו טענה שטלטלה את החברה הדתית: "הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה". תאנה, בת 38, גרושה ואם לחמישה, העידה כי מדובר היה ב"פגיעה ממושכת" ותיארה את האירועים כ"סיפורי זוועות". היא הוסיפה וטענה: "כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי".
בריאיונות אמרה תאנה כי הרב טאו "גרר אותי ופגע בי כמה פעמים, גם כשהייתי ילדה וגם אחרי שהתחתנתי, גם כשהייתי אמא. ניסיתי להתנגד בכל דרך שהייתה לי". היא אמרה כי אף פנתה למשטרה, כשהייתה בת עשר: "התקשרתי בעצמי. אמרתי שקורה משהו רע ושאני צריכה שהם יבואו. הוא חטף לי את הטלפון מהיד ואמר שזאת ילדה משוגעת והוא מטפל בה והכול בסדר ולא צריך".