המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) בשכם, בתום חקירה סמויה, את שני החשודים במעורבות ברצח אדיר גאנם (26), מאבטחו של ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה. כך הותר לפרסום. השניים, תושבי טייבה, ברחו על-פי החשד לשטחי הרשות הפלסטינית לאחר הרצח.
גאנם, תושב מרר שבגליל התחתון, נורה מחוץ לביתו של ראש העיר באפריל 2023, במהלך חג העיד אל-פיטר. הוא מת מפצעיו לאחר שפונה באורח קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא. בתיעוד שפרסמה המשטרה, חלקו ממצלמת הכלב המשטרתי של יחידת הגדעונים, נראה כיצד נתפס אחד החשודים באמצע הלילה:
התיעוד הדרמטי ממעצר החשודים בשכם
(צילום: דוברות המשטרה )

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה אדיר גאנם
זירת הרצח בטייבה אדיר גאנם
אדיר גאנם וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
לוחמי יחידת הגדעונים 33 של להב 433  מבצעים מעצרים של החשודים ברצח המאבטח של ראש העיר בטייבה
לוחמי יחידת הגדעונים 33 של להב 433  מבצעים מעצרים של החשודים ברצח המאבטח של ראש העיר בטייבה
הכלב המשטרתי מאתר את החשוד
(צילום: דוברות המשטרה )
ראש העיר טייבה הגיב על מעצר החשודים בריאיון ל-ynet ואמר כי "יש הקלה מסוימת על אף האובדן, זה מנחם שתפסו את הרוצחים הנתעבים. מהיום הראשון ידעתי שהם ברחו. אנשי השב"כ ידעו כל הזמן. מפקד תחנת טייבה, מפקד המחוז, הם עדכנו אותי שהם במעקב בחודשים האחרונים. היו כמה מידעים מדויקים".
בהודעת המשטרה נכתב כי מי שעצרו את החשודים הם לוחמי יחידת הגדעונים, יותר משנה אחרי הרצח שהתרחש כאמור באפריל אשתקד. "על-פי החשד שני החשודים במעורבות ברצח, תושבי טייבה, ברחו לשטחי איו"ש במטרה להימלט מהדין", נמסר.
"חקירה מואצת של היחידה המרכזית במחוז מרכז חשפה את זהות החשודים, תוך ניסיון לאתרם במהלך שהייתם בבריחה ובתנועה כל העת בשטחים והבוקר, בפעילות מבצעית ממוקדת, לוחמי הגדעונים - יחידה 33 בלהב 433 - עצרו אותם והשניים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר". בהתאם לחקירה וממצּאיה, החשודים יובאו הבוקר לדיון בבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.
ראש העיר טייבה מגיב למעצר החשודים: "זה מנחם. ידעתי שהם ברחו"
(צילום: שמוליק דודפור)

מפקד מחוז מרכז, הניצב אבי ביטון, שיבח את הפעילות ואמר כי "המעצר היום הוא תולדה של חקירה נחושה ויכולת מבצעית המדגישות כי ידה הארוכה של משטרת ישראל מגיעה בזמן הנכון לכל מקום כדי לכלוא אחר סורג ובריח את החשודים".
גאנם, נזכיר, נרצח בשבוע הראשון לעבודתו אצל ראש העיר. "רצחו לי בן", אמר אז שועאע מנצור מסארוה, "אני לא האמנתי שאגיע למצב כזה שבפתח ביתי ירצחו את המאבטח האישי שלי. אין לי מילים, נגמרו לי המילים".
המאבטח בן ה-26 היה אחד מ-244 קורבנות השנה הקטלנית בחברה הערבית. מדובר במספר הקורבנות הגבוה ביותר בכל השנים שחלפו - ולמרות הפשיעה המשתוללת רק כמה עשרות בודדות של תיקים פוענחו, והשאר נותרו ללא התקדמות. גם השנה מספר הנרצחים בחברה הערבית הוא גבוה יחסית - ועומד כבר על 102 בני אדם, תוך פחות מחצי שנה.