2 צפייה בגלריה
מושב נתיב העשרה חוגג 40 שנה
מושב נתיב העשרה חוגג 40 שנה
מושב נתיב העשרה בעת הקמתו
ותיקי מושב נתיב העשרה עדיין זוכרים את פינוי המושב מחבל ימית ב-1982, שאירע כחלק מהסכם השלום עם מצרים, כאירוע טראומטי. את ביתם החדש קבעו 66 המשפחות בראש דיונת חול ענקית צפונית לרצועת עזה, והיום – למרות הפגיעות בסבבי ההסלמה מול עזה – יחגגו חברי המושב 40 שנה להקמתו, אחרי שגדל וצמח דמוגרפית וחקלאית.
ירי הרקטות על יישובי עוטף עזה החל בתחילת שנות ה-2000 ומושב נתיב העשרה ספג אש כמעט מדי יום. ב-2005, לאחר שהושלמה תוכנית ההתנתקות, הפך נתיב העשרה ליישוב הצמוד ביותר לרצועת עזה. המושב ספג פגיעות ישירות של מרגמות שגרמו גם לאבדות בנפש. פגיעות טילים בבתים וירי מקלעים הפכו שנים האחרונות לדבר שבשגרה בכל סבב הסלמה מול רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
מושב נתיב העשרה חוגג 40 שנה
מושב נתיב העשרה חוגג 40 שנה
האחים פולד. חקלאים במושב
(צילום: גדי קבלו)
אך נראה שהמציאות חזקה מכל, והמושב גדל ומשגשג. 260 משפחות גרות במושב, 400 ילדים חיים בו, וגם ענף התיירות התפתח בשנים האחרונות וכולל חוות חיות, משתלה, תיירות חקלאית ועוד.
היום ייערכו במושב חגיגות ה-40 להקמתו. נשיא המדינה יצחק הרצוג והשחקנית גל גדות כבר שלחו סרטוני ברכה לתושבים, שיוקרנו על מסך גדול באירוע.
"היום נתיב העשרה פורח, חזק ויציב, למרות שהוא יישוב קו גבול, למרות האיומים", אמר איתי לוי, חבר בהנהגת המושב. "יש לנו זכות אדירה לחיות כאן ולגדל את ילדינו. זה יישוב שהוא ספינת דגל לכל יישובי עוטף עזה".
"סוד ההצלחה של נתיב העשרה הוא בקהילתיות שלו", סיפרה יפה מלול, תושבת המושב וממארגני חגיגות ה-40. "כולנו כאן כמו משפחה אחת גדולה. אחרי 40 שנה הוא הפך לאחד היישובים היותר מבוקשים למגורים באזור. לא משנה מה יהיה בעתיד, מושב נתיב העשרה ימשיך לגדול".