יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אומר הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי קיבל הצעות בשבוע האחרון מכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - ובידיעתו. "הוא נמצא בלחץ כבד מאוד. מגיעות הצעות להצטרף לממשלה גם בשבוע האחרון, בסוף השבוע האחרון קיבלתי הצעה מנתניהו להיות שר הביטחון. אלה הצעות בידיעת נתניהו", טען בריאיון. בליכוד, מנגד, מכחישים: "לא הייתה הצעה כזו".
ליברמן טוען: "בסוף השבוע הגיעו הצעות מנתניהו, גם להתמנות לשר הביטחון"

ליברמן מבהיר כי לא יצטרף לממשלה ומציין כי בחירות הן צו השעה. "כבר אי-אפשר לתקן. אני כבר הייתי שר הביטחון אצל נתניהו והתפטרתי. לא נופלים לאותה מלכודת פעמיים. הרי למה התפטרתי? בגלל הקונספציה, בגלל חוסר רצון להתמודד עם איומים בצורה אמיתית. כל עוד נתניהו עומד בראש הפירמידה אין שום סיכוי לשקם. הממשלה לא עוסקת בשום דבר, לא כלכלה ולא ביטחון - רק הישרדות פוליטית", אמר.
"בחירות 'בזמן מלחמה'? אנחנו בדשדוש", הוסיף. ליברמן התייחס גם לפגישתו בשבוע שעבר עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר סיעת הימין הממלכתי גדעון סער, שהקימו יחד "חמ"ל להפלת הממשלה": "אני מקווה מאוד שגנץ אכן יעבור לאופוזיציה ויפסיק לשמש כעלה תאנה לממשלה המטורללת הזאת. החמ"ל שהקמנו פועל מאותו רגע שהתחיל לפעול פועל בצורה נמרצת מאוד".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
ליברן ונתניהו: "קיבלתי הצעה להיות שר הביטחון"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדבריו, "המבחן הגדול שלנו הראשון זה מבחן חוק האי-גיוס שכמו שאמרתי, הממשלה תביא אותו בשבוע הבא לכנסת. אם ההצעה תעבור היא תפרק את החברה הישראלית". ליברמן מעריך כי לא יהיה לקואליציה רוב לכך: "אני חושב שלא יהיה להם רוב ואנחנו מדברים ונפגשים לא רק עם אנשי ליכוד אלא גם עם חברי כנסת ממפלגות אחרות בקואליציה ופועלים במרץ.
"אנחנו עובדים בשקט, הרחק מתקשורת. אבל כמו חמ"ל צריך לעבוד, עובדים כל הזמן. אני מקווה שגם גופים אחרים יצטרפו, אתה יודע, אנחנו צריכים באופוזיציה את כל הגורמים, לא רק גורמים פוליטיים, אני מאוד מקווה שגם ההסתדרות הכללית תצטרף למאבק כי כרגע חייבים להוריד. אנחנו חייבים להבין שהממשלה הזאת מדרדרת אותנו לתהום וחייבים לעצור לפני שהם יספיקו לדרדר אותנו לתהום וזו אחריות של כולם, של כל אזרח, כל המפלגות, כל הארגונים וולונטריים ולא וולונטריים", אמר.
בנוסף, ליברמן התייחס גם למתווה העסקה שחשף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - שלטענתו הציעה ישראל - ואמר: "ההצעה מעולם לא הגיעה לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, אבל גם אם יש חילוקי דעות ההצעה שלי לכל חבריי בכנסת היא שאין לנו עניין לנהל ויכוח מתוקשר עם ארה"ב. אין לנו אלטרנטיבה לווטו אמריקני במועצת הביטחון וגם לא לאספקת נשק מארה"ב. אנחנו לא מסוגלים לתפקד תחת סנקציות".
הוא הוסיף כי "אנחנו בשלב קריטי ומדובר פה בדיני נפשות. אסור שפוליטיקאים ינהלו את הוויכוחים על גבם של החטופים. תפקידו הוא לתת גיבוי לצוות המקצועי. לא עצות, גיבוי. הצהרות של כל מיני אישים כאלו ואחרים רק מרחיקות את הפתרון".