דונלד טראמפ יצא היום (שני) בקמפיין חדש שבו הוא מאשים שהמדיניות של הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו, המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס, הובילה למתקפת ה-7 באוקטובר. טראמפ, שחזר לטוויטר לקראת הבחירות, פרסם ברשת החברתית סרטון של דקה שנפתח בהתייחסות לטבח – שבו נרצחו 31 בעלי אזרחות אמריקנית – והאשים את איראן במעורבות במתקפה של חמאס.
התשדיר מזכיר את החלטתו של ביידן להפשיר נכסים איראניים מוקפאים, תוך ציטוט מתוך ה"ניו יורק פוסט", שהגדיר זאת כ"תשלום כופר לאיראן". הקריין בתשדיר אומר שהנשיא לשעבר טראמפ "היה קשוח עם איראן, השמיד את דאעש, שמר על השקט במזרח התיכון והרחיק אותנו ממלחמות אינסופיות באמצעות כוח".
1 צפייה בגלריה
קמלה האריס, קמלה האריס, דונלד טראמפ
קמלה האריס, קמלה האריס, דונלד טראמפ
טראמפ נגד ביידן והאריס
(צילום: KAMIL KRZACZYNSKI / AFP צילום: AP /Alex Brandon)
בהמשך התשדיר הרפובליקני אמר טראמפ עצמו: "ההיסטוריה מראה בצורה ברורה שהרוע מכבד רק דבר אחד: כוח בלתי נכנע. כשאחזור לבית הלבן, אויבינו יידעו שאם הם ישפכו טיפה של דם אמריקני – אנחנו נשפוך ליטר מהדם שלהם". בתשדיר הבחירות, לצד קטעים מהמלחמה, מופיעה תמונה של טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
התשדיר הוא תחילתו של קו חדש בקמפיין טראמפ, שמנסה לקשור את האריס למה שהרפובליקנים מנסים לצייר כמדיניות חוץ וביטחון כושלת של ממשל ביידן. כבר בשבוע שעבר כתב טראמפ ברשת החברתית שלו Truth Social כי "האריס גרמה למתקפה של ה-7 באוקטובר כשמימנה את איראן - שהייתה בפשיטת רגל".
אתמול, יום השנה השלישי למותם של 13 חיילים אמריקנים במהלך הפינוי הכאוטי מאפגניסטן, ביקר טראמפ בבית הקברות הלאומי בארלינגטון ואחר הצהריים נאם בפני ועידת המשמר הלאומי של ארה"ב במישיגן - שם התכוון להמשיך את ההתקפות על האריס כממשיכת דרכו של ביידן. באתר שלו כינה טראמפ את הנסיגה מאפגניסטן כ"רגע המביך ביותר בהיסטוריה של ארצנו״. הוא חזר על דבריו של ביידן, שאמר כי האריס הייתה האדם האחרון איתו בחדר לפני שהחליט על הנסיגה. ״היא באמת הייתה האדם האחרון בחדר״, אמר טראמפ, ״והיא תמכה בהחלטה הזו".
בהצהרה לציון יום השנה לפיגוע בשדה התעופה בקאבול אמרה האריס כי היא אבלה על 13 האמריקנים שנהרגו בבירה האפגנית. "הלב שלי נשבר על הכאב שלהם והאובדן שלהם", מסרה. "כפי שאמרתי, הנשיא ביידן קיבל את ההחלטה האמיצה והנכונה לשים קץ למלחמה הארוכה ביותר של אמריקה. במהלך שלוש השנים האחרונות הממשל שלנו הוכיח שאנחנו עדיין יכולים לחסל טרוריסטים, כולל מנהיגי אל-קאעידה ודאעש, ללא חיילים שנפרסו באזורי הלחימה. לעולם לא אהסס לנקוט בכל פעולה הדרושה כדי להתמודד עם איומי טרור ולהגן על העם האמריקני".